Salami?

babydrøm<3

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Aprillykke 2016
Var det sånn at vi ikke kunne spise salami? Eller går det fint?

Salami er spekemat, og det frarådes vi å spise :)

Så dumt fikk så sinnsykt lyst på salami :(

Leste nettopp en artikkel om at det ikke var slik...
At pga diverse som jeg ikke husker, så klarte ikke disse bakteriene å overleve i spekematen slik man har trodd...
Kan se om jeg finner den :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kommer nok til å holde meg unna resten av svangerskapet uansett, selv om jeg savner salami og spekemat noe forferdelig! :) Tar ikke sjansen, selv om produsentene sier de mener det er trygt ;) Når det offentlige forandrer rådene sin, kanskje. Men ikke nå :)

Men jeg vet hva jeg skal spise i juni/juli (etter fødsel)! :D :D

Det første jeg skal ha etter at jeg har født, er brødskive med majones, salami, agurk og tomat:D

Jeg har spist salami ved 2-3 anledninger fordi jeg fikk så syyyykt lyst på det, men ellers holder jeg meg unna, som med all annen spekemat.

Ååå, jeg gleder meg til brødskive med majones go salami..! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Man kan faktisk spise salami - men den må varmes - har et par ganger sprukket at jeg endte med å lage ostesmørbrød med salami :) ellers lagt pizza med salami på toppen :)

Hvis den er varmebehandlet så kan man spise den. Spekeskinke også. Men jeg vil ha rett ut av pakka! Ikke stekt :( :p

Ser den - jeg sikler etter salami at jeg spørr samboern om jeg kan lukte - i bunn og grunn urettferdig at han kan spise og nyte det, mens jeg må se på :(

Back
Topp