Salami..

*Tessa*

Gift med forumet
Hvordan var det nå igjen..Kan den fryses før den spises? Nå er dette kalkunsalami da. Noen som vet?

Spiste masse i går jeg uten å tenke meg om :/

Kalkunsalami.. Hmm. Det er vel regnet som spekemat/rått?

Vanlig salami må varmebehandles for å være 100 % trygt. Holder ikke med bare frysing. Gjelder alt rått kjøtt.

Du har nesten garantert ikke spist noe farlig bakterier. Men jeg holder meg unna alt rått kjøtt da jeg ikke tør å stole på `nesten garantert`. Man vet aldri hvilken bit som inneholder bakterierene.

Kalkunsalami.. Hmm. Det er vel regnet som spekemat/rått?

Vanlig salami må varmebehandles for å være 100 % trygt. Holder ikke med bare frysing. Gjelder alt rått kjøtt.

Du har nesten garantert ikke spist noe farlig bakterier. Men jeg holder meg unna alt rått kjøtt da jeg ikke tør å stole på `nesten garantert`. Man vet aldri hvilken bit som inneholder bakterierene.
What she said :)

Jeg holder meg unna. Vil ikke ta en sjanse på å skade barnet. :p

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

ååå salami:happy093definitiivt det første jeg kommer til å kaste i meg etter denne ungen er ute av kroppen! Med masse majones :love7
Haha! Jeg og har drømt om det øyeblikket ungen er ute og jeg skal spise salamiiiii med agurk og majones!! Nam!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har fått beskjed om at salami er trygt.. Så har spist det gjennom hele sv.skapet. :) meeen, kun når den er nyåpnet :)

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Ja spiste den jeg også inntil jeg leste på matportalen o.a sider, og da ble jeg redd og paranoid. Hehe.

Vil ikke ta sjansen :) jeg testet meg for toxoplasmose og var negativ heldigvis :)

Lurer på hvem det er som er så arrogant at de kan si at noe er helt trygt når det ikke trenger å være det....

Salami KAN være farlig. Sånn er det bare. Å si at det er helt trygt er løgn. De kan si at det er svææært liten sjanse for at du får i deg noe farlig, så kan den gravide selv avgjøre om det er en sjanse hun er villig til å ta. Men helt trygt er det ikke. Akkurat den pittelille biten med salami kan inneholde bakteriene og gi fatale følger.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg spurte jm pga jeg er ekstremt glad i spekemat og spesielt salami.. Å da sa ho at det ble tilberedt på en annen måte enn annen spekemat. Så det skulle ikke være farlig.. Så kunne bare spise det.. Hun sjekket det til og med opp:o så gud vet.. Spiser det ihvertfall. Men kun fra nyåpnet pakke. Guttungen er også glad i salami, så han spiser resten :p

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Hun kunne ikke sjekket opp så godt, for det står på lista over hva gravide bør holde seg unna på helsedirektoratet sine sider. Og matportalen. Og et kjapt søk på nettet vil også vise at salami går under rått kjøtt. Derfor, uansett nyåpnet eller ei, det KAN inneholde listeria/toxo. Liten sjans, men helt trygt blir feil å si.

Synd når helsepersonell som man egentlig skal stole på kommer med sånn løgn. Hva hadde hun sagt hvis du mistet og fikk påvist at det var pga toxo eller listeria? 'Oi, det var jo synd da... jeg mente egentlig at det er veldig sjeldent sånne bakterier i rått kjøtt i Norge. Oops liksom...'.

Det blir som hun som fikk servert brie-ost på sykehuset og mistet tvillingene sine. Sykehuset serverte det!! Fy fader altså.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp