Salami

Mammalykke

Gift med forumet
Januarhula 2014
VIP
*Aprilbaby 2018*
Kan jeg spise ostesmørbrød med salami dersom det er grillet i steikeovnen?

Så lenge det er stekt kan du trygt spise :)
Noen sier også man kan fryse spekemat,men det dreper bare listeria,ikke toxoplasmose,kun varmebehandling dreper begge.

jeg lagde det, men da stekte jeg salamien først i panna, så la jeg den under osten og så i stekeovnen. følte liksom ikke den ble stkt nok under osten :P og jeg må ha den under osten

Hvor farlig er det egentlig å spise salami? Jeg har hatt veldig lyst på det siste ukene og har spis det hvertfall to ganger i uken,helt vanlig på brødmaten min. Spiste masse av det med min første for 9 år siden,fikk helt dilla på det. Frisk som en fisk både jeg og barnet da.

Jeg spiser salami og ferdig med det. Jeg har jo før spist dårlig spekemat, men jeg daua jo ikke av det!

Det der likte jeg ikke å lese :S Får vell styre unna herretter da selv om jeg higger etter det om dagen :S

Jeg spiser salami og ferdig med det. Jeg har jo før spist dårlig spekemat, men jeg daua jo ikke av det!
det er vel ikke akkurat deg det er fare for at "dauer" av det heller deg da....

Nei, men JEG må bli syk før den lille.

Nei, men JEG må bli syk før den lille.

Sniker fra mai. Noe av problemet er jo faktisk at mor ikke trenger å merke noe som helst, men at lille i magen fortsatt kan dø av smitten. Det går heldigvis bra med de fleste, men veit om ei det ikke gikk bra med og det var nok til at jeg holdt meg unna spekemat hele svangerskapet. Er snakk om noen mnd.,og ville absolutt ikke ta sjansen på og plutselig være en av de uheldige.

Her holder jeg meg unna. Synes ikke disse mnd. er noe vits og gamble på, ja sjansen er ikke stor men sjansen er der. Her følges anbefalinger fra matportalen og der står det hold deg unna spekemat, og det gjør jeg. Eller jeg spiste det på 17 mai da, men da visste jeg ikke. Flere av smittene som kan fåes under svangerskapet går ikke mor i det hele tatt, men rett til barnet.

Jeg spiser det jeg :-( men det er for at jeg er småkvalm, og at det kun er salami på knekkebrød som frister til tider. Prøver annet først, men går det ikke spiser jeg det jeg. Heldigvis ikke det verste man kan gjøre da :-)

Jeg spiser det jeg :-( men det er for at jeg er småkvalm, og at det kun er salami på knekkebrød som frister til tider. Prøver annet først, men går det ikke spiser jeg det jeg. Heldigvis ikke det verste man kan gjøre da :)
da steker du den først da vettu, så er det greit :) det er ikke det verste du kan gjøre men det er ikke det lureste heller

Back
Topp