Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg vet jo at man ikke skal spise spekemat når man er gravid, men at det kan varmebehandles slik at man kan spise det.
Spørsmålet mitt er om et par skiver salami blir gjennomstekt på full varme i 1 minutt i microen?
jeg har spist salami på ostesmørbrød, tror det skal gå greit, som de sier så lenge det er varmebehandlet, pleier å ta det i ovnen jeg da, og da står de jo litt, hvet ikke hvordan det er med micro, men burde vel gå greit
jeg fikk beskjed av min jordmor npr jeg var gravid sist at jeg fint kunne spise spekemat så lenge den var fersk :-)
Ellers så kan det fryses først også !!
Man får ikke tatt alt bare ved å fryse det (husker ikke om det er toxoplasmose eller listeria som ikke lar seg fryse bort, OM det skulle være det i kjøttet).
Jeg liker mye bedre å holde meg unna, enn å spise det i aller tilfelle det skulle skje noe.
For meg er det ikke noe stort offer å la vær de få månedene =)
Fikk bare så dilla på salami og smeltet ost på skiva
Ja like greit å holde seg unna, er jo så mange forskjellige beskjeder ute å går at greit å gjøre det tryggste :-)
Jeg er i tillegg selv av den typen som overhodet ikke vil gjøre noe "galt", blitt kanskje litt små hysterisk, men når man sliter baken av seg for å få til ei spire så er det ikke verdt noen sjangse :-)
Vi får kose oss med spekemat når den tid kommer :-)