Salami på toast

Bkno4497950

Flørter med forumet
Jeg synes mat er så vanskelig. Er så stresset om jeg spiser noe feil, selv om jeg følger Helsedirektoratet sine råd. Det jeg lurer på nå er om det er greit å spise toast med salami, altså salami varmebehandles inne i ovnen. Hadde dere turt å gjøre det? Så en annen gravid som spiste det og fikk sikkelig lyst

Sniker fra Oktober, men ja. Salami er ikke trygt fordi det i utgangspunktet ikke er varmebehandlet. Men om du varmebehandler det selv til over 70 grader skal det være trygt.

Jeg synes mat er så vanskelig. Er så stresset om jeg spiser noe feil, selv om jeg følger Helsedirektoratet sine råd. Det jeg lurer på nå er om det er greit å spise toast med salami, altså salami varmebehandles inne i ovnen. Hadde dere turt å gjøre det? Så en annen gravid som spiste det og fikk sikkelig lyst
Det er helt trygt å steke salami og spise det. Du kan ha det på pizza og.

Sist jeg var gravid (2022) var det en salami type som var trygg for gravide, finnes ikke den lengre?

Jeg steker evt salami i panne, men blir jo ikke det samme som «fersk» salami :)

Sist jeg var gravid (2022) var det en salami type som var trygg for gravide, finnes ikke den lengre?

Jeg steker evt salami i panne, men blir jo ikke det samme som «fersk» salami :)
Grilstad har en fersk salami som er varmebehandlet. Står på baksiden at den er trygg for gravide :) Har funnet den på både Coop Extra og Rema 1000

Min gynekolog sa at man kan spise salami om man putter den i frysen dagen før

Back
Topp