Salami på ostesmørbrød i ovn/toast

Når jeg har det på ostesmørbrød passer jeg på at det ligger oppå osten og blir godt varmet. Hvis det er i toast eller med ost på toppen tror jeg ikke det blir varmt nok. Kan evt frese det litt alene i micro og så putte det i toasten?

Når jeg har det på ostesmørbrød passer jeg på at det ligger oppå osten og blir godt varmet. Hvis det er i toast eller med ost på toppen tror jeg ikke det blir varmt nok. Kan evt frese det litt alene i micro og så putte det i toasten?

Ååh jammen det blir jo feil rekkefølge.. vil ikke at den skal være sprø heller.. haha må bare le litt av meg selv, jeg er så sær :p

Ååh jammen det blir jo feil rekkefølge.. vil ikke at den skal være sprø heller.. haha må bare le litt av meg selv, jeg er så sær :p

Skjønner hva du mener :) men hvis ikke den blir sånn sprø-aktig tror jeg ikke den er oppvarmet nok. Den blir jo knapt svett med perfekt smeltet ost på toppen :p

Skjønner hva du mener :) men hvis ikke den blir sånn sprø-aktig tror jeg ikke den er oppvarmet nok. Den blir jo knapt svett med perfekt smeltet ost på toppen :p

Når man tar det i ovn blir det jo veldig varmt da? Ikke like godt i micro, og kan tenke meg at toast kanskje ikke blir varmt nok.. Hadde tenkt å ta ketchup under og ost oppå.. slik at osten blir sprø :) i ovn.. haha får svi de litt ekstra :p

Når man tar det i ovn blir det jo veldig varmt da? Ikke like godt i micro, og kan tenke meg at toast kanskje ikke blir varmt nok.. Hadde tenkt å ta ketchup under og ost oppå.. slik at osten blir sprø :) i ovn.. haha får svi de litt ekstra :p

Ovn blir sikkert bedre ja, bare svi dem lenge :D

Sniker fra mai17 :)
Varmebehandling med temperaturer over 70 grader i flere minutter vil drepe listeriabakterien.
Jeg har laget meg mange omeletter med chorizo og pepperoni :)

Last edited:
Sniker fra mai17 :)
Varmebehandling med temperaturer over 70 grader i flere minutter vil drepe listeriabakterien.
Jeg har laget meg mange omeletter med chorizo og pepperoni :)

Ja det leste jeg også, men vet jo ikke hvor varmt det blir "inni" ostesmørbrødet.. men kan jo ikke være helt hysterisk heller, hehe :) ostesmørbrødet mitt ble veldig godt :D med masse salami på <3

Vil tro at i stekepanne eller ovn blir det varmt nok, der er det jo høy temperatur i mange minutter. Håper i hvertfall det, for det har jeg gjort mange ganger. Litt mer skeptisk til micro, der bruker man jo mindre enn ett minutt.

Sniker: Jeg selv har sånn toast maskin som er gull verdt her i huset da jeg selv savner salamien en god del:p Det er jo kanskje en ekstra fordel for meg da at jeg liker toast best når den er ekstra stekt, og veldig sprø, så jeg har ikke bekymret meg for bakteriene :-)

Vi pleier å grille ostesmørbrødene i ovnen på høy varme (250gr) og med grillelementet på. Steker dem til osten bobler og så vidt begynner å bli litt gyllen. Det er nok til at tomat eller ananas blir brennvarmt, så jeg tenker som så at det holder til at en tynn pølseskive blir gjennomstekt også ☺

Back
Topp