Kan spises "rått" om det fryses ei uke først, ref gilde
http://www.gilde.no/graviditet-og-kjott/
http://www.gilde.no/graviditet-og-kjott/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så digg!! Da er det bare å hive i frysen![]()
Oj, det er faktisk ganske dårlig av gilde.Gilde har fått påpakk for denne rådgivningen til gravide, men har ikke tatt dette til seg. De mener de har sitt på det rene, fordi frysing KAN ta knekken på toxoplasmose, men det tar ikke knekken på listeria og man vet heller ikek garantert at alle spor av toxoplasmose er satt ut av spill. Det eneste som tar knekken på begge deler er varmebehandling over 70 grader.
Jeg spiser spekemat [emoji85] Sikkert mange som kommer frem med fingeren og sier "fy" nå.
Er det noen som kjenner noen som har blitt dårlig? Hva tror dere de gjør i f.eks Spania og land hvor de spiser mye spekemat?
Nå er jeg ganske avslappet til mye, og jeg tror det går bra selv om jeg spiser litt.
Skjønner bare ikke vitsen med å ta sjansen på å bli sjuk jeg da, men folk får gjøre som dem vil. Gidder ikke peke noe finger, vi gjør nok alle noe utenfor anbefalingene. Personlig bruker jeg nesespray og drikker nok litt mye cola.
Jeg spiser spekemat [emoji85] Sikkert mange som kommer frem med fingeren og sier "fy" nå.
Er det noen som kjenner noen som har blitt dårlig? Hva tror dere de gjør i f.eks Spania og land hvor de spiser mye spekemat?
Nå er jeg ganske avslappet til mye, og jeg tror det går bra selv om jeg spiser litt.
Er 0,0123% elns sjans, men om jeg er akkurat den mikroskopiske prosentrn hadde jeg ALDRI tilgitt neg selv. selv om d går bra med andre trenger d ikke gå bra med meg.
Så null spekemat på meg. Kommer det ut en syk mini hadde jeg aaaaldri tilgitt meg selv!
Ja, sjansen er ikke stor, men jeg har kjent på hvor fælt det er når de få prosentene faktisk gjør skade. Ikke rammet meg, men noen som står meg nær. Gamler ikke med slikt. Det er noen få mnder det er snakk om.
Sniker: Ironien med dette er at man gjerne får servert Salami om man blir innlagt føden![]()
Sniker: Ironien med dette er at man gjerne får servert Salami om man blir innlagt føden![]()
Godt mulig, men både jeg og ei venninne har opplevd detteHar aldri fått servert spekemat ved innleggelse på føden.