Salamander? Firfisle?

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Noen som har peiling på hva dette kan være? Møtte på 4(!) stykker rett utenfor døra nå :o

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    400,9 KB · Visninger: 113
  • image.jpg
    image.jpg
    317 KB · Visninger: 115
Så søte. Mener salamandere er større enn firfisler?

Mest sannsynlig firfisler. Salamanderen oppholder seg jo i hovedsak i/nært vann :)

Så søte!! :) Er nok mest sannsynlig salamander. Men da må du bo nærme en dam eller et vann?
Mest sannsynlig firfisler. Salamanderen oppholder seg jo i hovedsak i/nært vann :)
Er et stykke borti her det er vann i grøfta i alle fall :p er det et sted de kan oppholde seg? Prøvde å Google, eneste jeg fant var at firfisle tydeligvis er helt tør og ta på...noe jeg definitivt ikke turte. Kan tro jeg skvatt i går kveld :p så ut som en familie. Var to store, en litt mindre og en ganske liten.

Er et stykke borti her det er vann i grøfta i alle fall :p er det et sted de kan oppholde seg? Prøvde å Google, eneste jeg fant var at firfisle tydeligvis er helt tør og ta på...noe jeg definitivt ikke turte. Kan tro jeg skvatt i går kveld :p så ut som en familie. Var to store, en litt mindre og en ganske liten.
Tror de trives best i bekker/innsjøer.. :) Hvis det er mye tørt i området der du bor, er det nok firfisler.. :) Tror også at salamanderen er rundere i kantene enn firfisla :)

Back
Topp