Sagt det til begge arbeidsgivere - lettet :-)

Det er helt normalt med 12 uker. Er jo også begrenset hva de sjekker da og har man barn fra før (med samme mann) og litt erfaring med å være gravid så er det jo ikke noe nytt å finne ut av heller annet enn å få bestilt OUL

Jeg synes det er greit å få sjekket jern og sånn tidlig. Det er med på utviklingen til barnet. Nå er jo jeg 37år og ønsker dermed litt mer kontroll på ting, enn da jeg var 28 år :-)

Jeg synes det er greit å få sjekket jern og sånn tidlig. Det er med på utviklingen til barnet. Nå er jo jeg 37år og ønsker dermed litt mer kontroll på ting, enn da jeg var 28 år :)
Men det sjekkes vel ikke på vanlig kontroll eller?
Sist gang jeg var gravid bestilte jeg time till uke 6 for å sjekke blodverdier og om det er noen mangler, men prøvene var fine og kosten min er den samme (var i april i år sist gang) og jeg spiser vitamintilskudd for gravide så regner med at alt er fint nå også. Merker ihvertfall ikke noe mangler på kroppen.

Det er helt normalt med 12 uker. Er jo også begrenset hva de sjekker da og har man barn fra før (med samme mann) og litt erfaring med å være gravid så er det jo ikke noe nytt å finne ut av heller annet enn å få bestilt OUL
Det er akkurat sånn jeg tenker og :happy:

Men det sjekkes vel ikke på vanlig kontroll eller?
Sist gang jeg var gravid bestilte jeg time till uke 6 for å sjekke blodverdier og om det er noen mangler, men prøvene var fine og kosten min er den samme (var i april i år sist gang) og jeg spiser vitamintilskudd for gravide så regner med at alt er fint nå også. Merker ihvertfall ikke noe mangler på kroppen.

Hos min lege sjekkes blodtrykk, urin og jern :-)

Hos min lege sjekkes blodtrykk, urin og jern :)
OK. Fastelegen min pleier sjekke ting nøye, men sist så var jeg på første kontroll hos ei vikar, og hun spurte jo meg om hvordan ting funket og ga meg en bok "førstegangsgravid" og tok bare en del standar blodprøver som sjekker mulighet for kromosonfeil og hvilken blodtype jeg har etc.

OK. Fastelegen min pleier sjekke ting nøye, men sist så var jeg på første kontroll hos ei vikar, og hun spurte jo meg om hvordan ting funket og ga meg en bok "førstegangsgravid" og tok bare en del standar blodprøver som sjekker mulighet for kromosonfeil og hvilken blodtype jeg har etc.

Hørtes ut som en flink vikar .... not. Godt du fikk en bok da..hehe :-)

Hørtes ut som en flink vikar .... not. Godt du fikk en bok da..hehe :)
Jeg tror hun selv ikke viste hva hun skulle gjøre. Hver gang jeg spurte om noe begynte hun å google. Jeg bare flirte og sa at jeg kan googe selv siden jeg trolig er bedre enn henne på det, og at siden jeg kom fra 5 generasjoner med leger så kan jeg heller spørre hjemme om det jeg lurer på.
Dama bare smilte til meg og sa "å du er så flink" :p
For min del så er jeg relativt selvstendig og kan finne ut av mye selv, men misunner ikke en førstegangsgravid som ikke vet forskjell på opp og ned på sin egen mage som kommer til henne. Hun er liksom typen som må komanderes rundt for å få gjort noe og det funker jo dårlig for de fleste pasienter.

Jeg tror hun selv ikke viste hva hun skulle gjøre. Hver gang jeg spurte om noe begynte hun å google. Jeg bare flirte og sa at jeg kan googe selv siden jeg trolig er bedre enn henne på det, og at siden jeg kom fra 5 generasjoner med leger så kan jeg heller spørre hjemme om det jeg lurer på.
Dama bare smilte til meg og sa "å du er så flink" :p
For min del så er jeg relativt selvstendig og kan finne ut av mye selv, men misunner ikke en førstegangsgravid som ikke vet forskjell på opp og ned på sin egen mage som kommer til henne. Hun er liksom typen som må komanderes rundt for å få gjort noe og det funker jo dårlig for de fleste pasienter.

Heldig for deg da :-) er jo utrolig at det settes inn slike leger.....Nei, nå har vi nesten kapret denne tråden :-p Hyggelig å snakke med deg :-)

Jeg fortalte det til min sjef i forrige uke, da var jeg 7+4 :-) Valgte å fortelle det så tidlig siden jeg ble sykemeldt uke nok en uke pga kraftig kvalme. Han tok det veldig pent, og virket glad på mine vegne. Glad jeg har en positiv og løsningsorientert arbeidsgiver :-)

Jeg måtte fortelle sjefenemed en gang testen(e) var positiv pga jobben min - så her er det svangerskapspenger og ingen jobb før 2017 (!!) .. :p

Jeg kvir meg til å si det til sjefen min:( Hun har alltid sagt at hun vil kjøpe prevensjonsmiddel til de ansatte slik at vi ikke blir gravid. Og nå er ene kollegaen min gravid i sjette mnd og sjefen har sagt til meg flere ganger at nå må ikke jeg også bli gravid!o_O Jeg vil ikke si noe før eg er i uke 12 iallefall! Tror ikke hun kommer til å ta nyheten så bra:nailbiting:

Jeg kvir meg til å si det til sjefen min:( Hun har alltid sagt at hun vil kjøpe prevensjonsmiddel til de ansatte slik at vi ikke blir gravid. Og nå er ene kollegaen min gravid i sjette mnd og sjefen har sagt til meg flere ganger at nå må ikke jeg også bli gravid!o_O Jeg vil ikke si noe før eg er i uke 12 iallefall! Tror ikke hun kommer til å ta nyheten så bra:nailbiting:
For en forferdelig ting å si til ansatte. Slikt kan du melde henne for.

Åhei for en måte å være på da!! :-/ skjønner godt du kvier deg!!

Hvorfor gikk du over på svangerskapspenger?

Jeg jobber med atferdsproblematikk og der kan man ikke jobbe når man blir gravid pga stor risiko for fosteret. Vanskelig med tilrettelegging - så alle vi i det firmaet som er gravide er tatt ut

Back
Topp