Saft til baby

abrakad

Forelsket i forumet
Ok her er greia:
Mini er nå 1 år. Siden han var 2 mnd har han vært hard i magen, så hard at hver eneste dag i nesten 3 mnd måtte jeg fysisk plukke og pille ut for at han ikke skulle revne (i samråd med lege såklart) vi har prøvd alt av medisin, kjerringråd, sykling, varmt bad, potte, massasje - lista er lang.
Han har aldri drukket vann. Jeg tilbyr han til hvert eneste måltid, han får det i munnen og SPYTTER det ut igjen :bored::bored: da han var rundt 5 mnd kokte jeg pærer og brukte avkoket som saft - for å få litt smak på vannet. Han drikker 5-6 dl per dag med denne safta og bæsja 2-3 gang pr dag så det funket vanvittig bra. MEN.. de siste dagene har han nesten ikke ville ha dette heller og nå drikker han kanskje 2 dl pr dag og han er hard i magen igjen... Ikke bæsjet på 3 dager nå og jeg er veldig bekymret for det som kommer ut. Mye drikke er det eneste som funker for at magen hans skal fungere normalt. Har vært hos utallige spesialister men de finner ingenting galt.

Da til spørsmålet mitt. Hvor ille er det å ha et par dråper husholdningssaft i flaska??? Jeg har ikke noe lyst til det, men jeg har værtfall ikke lyst til å ha det slik vi hadde det før. Vær så snill ikke kom med noe pekefinger her, jeg lurer genuint på hva jeg kan ha i dette vannet så han får i seg væske.
Har prøvd å koke all slags frukt, bær, men han vil ikke ha :dead:
 
Har du forsøkt linfrøolje mot magen?
Eller har du forsøkt å gi han vann fra et glass/plastkopp. Babyen min vil ikke ha flaske eller tutekopp så hun drikker sånn som oss voksne av en kopp. Jeg holder koppen da såklart.
Om ingenting fungerer er såklart litt smak på vannet for å få han til å drikke bedre enn forstoppelse tenker jeg. :)
 
Har du forsøkt linfrøolje mot magen?
Eller har du forsøkt å gi han vann fra et glass/plastkopp. Babyen min vil ikke ha flaske eller tutekopp så hun drikker sånn som oss voksne av en kopp. Jeg holder koppen da såklart.
Om ingenting fungerer er såklart litt smak på vannet for å få han til å drikke bedre enn forstoppelse tenker jeg. :)

Jaa jeg har prøvd alt som er av kopper og flasker.. Han er veldig interessert men med en gang han kjenner at det er vann spytter han det ut å gjør grimaser :schocked028
Linfrøolje, chia frø, finmel, grovmel, yoghurt, vanne ut mme, svisker, dadler, moden banan. Ja... Det meste som kan prøves :dead:
 
Jaa jeg har prøvd alt som er av kopper og flasker.. Han er veldig interessert men med en gang han kjenner at det er vann spytter han det ut å gjør grimaser :schocked028
Linfrøolje, chia frø, finmel, grovmel, yoghurt, vanne ut mme, svisker, dadler, moden banan. Ja... Det meste som kan prøves :dead:

isåfall ville jeg også prøvd svak saft, også heller gjort den gradvis svakere når han har blitt bedre på å drikke jevnlig i løpet av dagen :)
 
isåfall ville jeg også prøvd svak saft, også heller gjort den gradvis svakere når han har blitt bedre på å drikke jevnlig i løpet av dagen :)
Ja jeg prøver det! Takk :)
Jeg blir helt rådvill når legene jeg møter sier at det ikke er noe mere å gjøre.. Helt håpløst :sorry:
 
Ja jeg prøver det! Takk :)
Jeg blir helt rådvill når legene jeg møter sier at det ikke er noe mere å gjøre.. Helt håpløst :sorry:

Vet ikke om han er for liten, men min gutt elska å sitte i badebalja og få drikke vann av en kopp samtidig. Så da gjorde han det selv om ikke npe stress ned søling. Han fikk ikke badevannet altså, fylte opp fra krana på badet og ga til han.
 
Vet ikke om han er for liten, men min gutt elska å sitte i badebalja og få drikke vann av en kopp samtidig. Så da gjorde han det selv om ikke npe stress ned søling. Han fikk ikke badevannet altså, fylte opp fra krana på badet og ga til han.
Ja jeg har prøvd det også.. Til og med fra hånda mi! Ikke søren altså.. Men takk for at du tok deg tid til å gi meg mange tips:angel8
 
Back
Topp