Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg holder meg ikke borte fra light produkter selv da det skal så sinnsyke mengder til før det er i nærheten av farlig. Dette kommer jo da an på per kg kroppsvekt...
Det var da jeg kom til å tenke på hvordan dette fungerer på lille i magen. Sukker er jo heller ikke sunt, men er avhengig av noe smak i løpet av dagen for å få i meg nok drikke
Jeg pleier ikke drikke saft, men var så lei av bare vann, så i dag hadde jeg litt solbærsirup i vannet. Langt fra så mye som blandingsforholdet sier på flaska, bare sånn for å få i meg mer væske
Når jeg blir lei vann tar jeg litt sitron i
Ang spm ditt ville jeg vart "vanlig" saft fremfor light, men jeg får generelt lite sukker i meg. Vi har en snopedag i uken og det holder vi oss til.
Litt skader nok ikke av hverken det ene eller det andre. Jeg bruker Zeroh! når jeg drikker saft, fordi jeg syns den med sitron/lime er sykt god. Men går mest i vann og farris her nå.
Tenker at du kan spørre fem forskjellige leger om dette og få mange ulike svar.. Noen mener at light-produkter kan føre til prematur fødsel. Jeg drakk endel pepsi max forrige sv.skap og ungen måtte tvinges ut 12 dager etter termin...
Andre mener at det ikke spiller noen rolle så lenge man ikke har i seg store mengder..
Uansett om det påvirker fosteret eller ikke,så er jo hverken light-produkter eller sukker bra for deg. Hadde jeg absolutt måtte ha noe med smak hadde jeg valgt boblevann med smak. Selv om "naturlig aroma" ikke heller er bra anser jeg at det er der beste av de tre alternativene Ellers kan jeg tipse om vann med agurk/sitron etc,det kan også være godt
I følge noen retningslinjer jeg har lest anbefales ikke mer enn 1 liter cola om dagen, og den begrensningen er på koffein og ikke sukker. Så med den sammenligningen synes jeg litt saft, i den ene eller andre varianten, høres fullstendig ufarlig ut!