Sa

20082013

Betatt av forumet
Nå har jeg hatt to sa på veldig kort tid. Når jeg blir gravid igjen vil jeg ta det rolig fra dag 1. Har jeg krav på sykemelding da eller?

Få deg en time hos fastlegen din og legg frem situasjonen din som den er, og forklar at dettte går på psyka like mye som det går på det fysiske... Og kanskje få din fastlege til å henvise deg til gyn. så de får tatt en del blodprøver ol av deg for å finne ut om det er noen grunn til at du spontanaborterer?
Jeg har vært inne til utredning nå, og det re bare mye blodprøver, og mulig de vil ha en blodprøve av deg og bf for å sjekke kromosomfeil, det er i allefall det de har gjort her.

Ønsker deg masse masse lykke til! hÅper det snart klaffer for dere og at den lille spiren klamrer seg fast i mange mange mndr.

Stor klem sendes din vei!

Du kan få sykmelding ja. Men anbefaler at du ber om tett oppfølging, og nå før du blir gravid burde dem finne ut grunnen til det. Men hardt jobb er ikke grunn til at man har sa. Det er noe feil på fosteret eller livmoren din. Jeg løfter veldig tungt hver dag. Og det har jeg gjort side jeg var noen uker på vei, og jeg har ikke mistet enda. Så trur ikke på det folk sier at man kan miste om man løfter/bærer tungt.

Var hos legen. Men han mente at det ikke var helt unormalt å miste, men hvis det gjentas seg mange ganger så burde vi sjekke oss.

Du får utredning om du mister 3 ganger på rad. Jeg fikk ikke siden jeg fikk gutten vår i mellom SA`ene. Så hadde jeg en alvorlig graviditet utenfor livmoren og da skjedde det endelig noe. Blodprøver ble tatt og nå går jeg på blodfortynnende tab og en gel man sprøyter inn i skjeden.

Jeg hadde i allefall gått til legen tidlig neste gang og sagt at det går mer på det psykiske og at du derfor vil sykemelde deg de første ukene. At du vet at du har gjort det du kan for at ting skal gå bra. Dette forstod legen min bra denne gangen og jeg ble sykemeldt. Ikke pga fysiske påkjenninger, men de psykiske. Det gjør godt!!
Du og frøet er viktigst -husk det!!!
LYKKE LYKKE TIL!! :)

Back
Topp