Tusen takk alle sammen for deres trøstende ord og klemmer. Det setter jeg pris på[;)] Jeg skal nok komme meg igjennom dette, men må si at det er tungt.
For de som har lyst til å lese, her er min historie. Har vært prøver i litt over 1 år og har i mellomtiden vært til utredning. Samboers disipler var tipp topp, mens jeg har sliti med lange sykluser etter p-pilleslutt. Har i de siste mnd hatt mer stabile sykluser og tatt doble Pergotime kurer. Dette var min andre runde med Pergotime. Var i lykkerus da jeg endelig var gravid for første gang. Mine symptomer var kvalme, brekninger, hetetokter og frysninger om hverandre, leggkramper, kløe/sopp nedentil, ømme bryster, oftere toalettbesøk, stikkinger og menstruasjonssmerter. Optimismen på at det skulle gå bra var på topp, selv om jeg visste at en aldri kan utelukke SA så tidlig. Men følte at det var vår tur nå.
For en uke siden startet det hele med at jeg fikk store smerter i livmorområdet. Måtte ta smertestillende og gå å legge meg. Da jeg gikk på toalettet, var det blod i trusa og mer rant ned i toalettet. Fikk skikkelig panikk[:(] Hadde store smerter og blødninger resten av dagen. Dagen etter var likeledes, men litt mindre smerter. Dro til fastlege som henviste meg videre til gynekologisk. Ble undersøkt med innvendig ultralyd, men han klarte ikke se noe. Som han sa, enten kunne det være at jeg var gravid og det var for tidlig å se noe, eller at jeg hadde hatt en SA. Mest sannsynlig hadde jeg hatt en SA sa han, ettersom jeg hadde hatt store smerter og mye koagulert blod. Tok blodprøve for å måle hcg og skal ta en ny i morgen for å se om den har sunket eller steget i verdi.
Mistet alle graviditetssymptomene ca tre dager etter jeg begynte å blø. Blødde i fem dager, uten smerter de siste dagene. Men det som jeg syns er så rart nå, er at etter blødningen opphørte, har jeg begynt å få symptomer igjen..? Kvalme, menstruasjonssmerter, stikkinger og ømme bryster. Syns det er kjempe merkelig, fordi har nå hatt tre dager uten noen som helst symptomer. Og nå har jeg altså hatt to dager med symptomer igjen. Hadde begynt å innfinne meg med at jeg hadde abortert, men begynner jo å lure... Tenker at det kan jo være kroppen min som spiller meg et puss, at mensen er på vei eller at jeg fortsatt har graviditetshormoner igjen i kroppen...eller at jeg av et eller annet under fortsatt er gravid, har mistet en tvilling eller noe. Men vil ikke ha for store forhåpninger heller.
Noen som har opplevd eller hørt om noe lignende? Eller har en ide om hva som skjer med kroppen min? Er veldig spent på morgendagen. Huff, ble mye lesestoff dette.