SA tidlig i svangerskapet?

Smørblomst1

Forumet er livet
Januarlykke 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤Januarlykke 2022❤
Hei alle sammen :)

Har et lite spørsmål i forhold til SA. Har aldri hatt det selv, men lurer på om dere som har hatt det før har noe følelser i forkant av SA. Jeg er nå i uke 5+1 og har en gutt fra før av. I det forje svangerskapet mitt var jeg kvalm og spydde de 4 første mnd og halsbrann konstant. Men denne gangen kjenner jeg ingen ting. Har dette noe å si? Eller er det bare jeg som er litt overbekymra?  håper noen kan svare meg :)

hvert ett svangerskap er forskjellig. Eg sjøl har mista 2 ganga. en gang i uke 11 og en gang i uke 5. Å begge gangan va eg kvalm, å hadde en følelse på at dettan ikje gikk.. Hadde ingen murringe i livmora og ellers ingen symptoma. Men så e det jo mange andre som kan ha hatt alle forskjellige symptoma og det har gått galt. 
Sist gang eg mista, så for eg å gikk ut å inn av do heile tia førr eg følte at blode sila heile tia. Men kom ikje nåkka før en kveld eg hadde skikkelig mensen smerte som minuttan før mensen slår alarm. 

Off, må være forferdelig å miste. Men de sier jo at det er pga forsteret ikke er levedyktig. Jeg har ingen følelser denne gangen, og tror i grunn en blir mer og mer bekymret for mer man leser. Står veldig mye forskjelligt rundtom kring. Får vel smøre meg med tolmodighet å håpe på å få høre et hjerte som slår om noen uker.
Har du en bedre følelse denne gangen?

Hvert svangerskap er forskjellige ja. Med alle de tre aborten mine har jeg blødd som bare det, mensen gange 3... Og har hatt veldig ubehag, ikke direkte vondt, men bare fryktelig ubehagelig. Så lenge du ikke blør, så tror jeg ikke du skal være redd. Bare tenk positivt, og vær glad for at du ikke er kvalm;-) Men om du ikke slutter å være redd, så ta kontakt med fastlegen din og be om at de kan ta en hcg-blodprøve, og så ta en til en uke etter, bare for å sjekke at hcg nivået stiger.

Takk for svar :) jeg har ikke blødd enda, så har vel egentlig ingen grunn til bekymring enda. Men dere vet jo hvordan dette er, en går rundt å tenker og grubler på alt disse dager. Har første timen hos fastlegen om 20 dager.

ja, denne gangen har eg en fin følelse :) Men e jo klart redd at min lille mai spire skal glippe taket. Men 3 tester innen 4 dager har vist positiv, så e vel ikje nåkka å være redd for tenker eg :)
Men klart tanken e jo der etter 2 sa'er.. Men ervel bare å holde motet oppe og tenke positivt :) Minien skal nok bli storebror no i mai :)

Det høres veldig bra ut :) vi får tenke positivt ja :) så blir det spennende å se fremover. Vi har mye å glede oss til :)

Det har vi :) ingen tvil om det :)

Sjeldent at svangerskapene er like. Det fant jeg fort ut ;) Med førstemann så var jeg syk fra begynnelse til slutt og endte opp med ett vekttap på 15 kg ettersom jeg kun kastet opp. Samt at jeg var trøtt og reagerte veldig på lukter og lyder. Andre gang, så var jeg ikke noe annet enn kvalm i 2-3 uker og trøtt. Slet med å spise og brukte lang tid. Mistet jo dessverre. Nå, denne gang, er jeg ikke noe annet enn trøtt og at jeg blir fort mett.

Vi har nok veldig lett for å overanalysere ;) Men sånn er vi kommende mammaene, og når man finner det ut så tidlig som flere har gjort, så blir man naturlig skeptisk vil jeg tro :)

Mistet i uke 9.
Jeg var kvalm, stålpupper - men følte det va noe som ikke var riktig.
Gikk hele tiden og engstet meg.

Men du må bare slappe av, og huske på at det ikke er noe fast plan på alle svangerskap.
Det at du ikke er kvalm, betyr ikke at det er noe gale med babyen din.
Jo mer du bekymrer deg, jo værre har du det. Nyt graviditeten din!!

Takk for gode svar. :) prøver å slappe av så godt jeg kan.. så krysser vi fingrene for at vi alle får gode svangerskap. :D

Ingenting å bekymre deg for vist du ikke har vondt i magen eller har blødninger.
Jeg har akkurat mista. Jeg hadde blødninger hele tiden og sterke smerter. Skjønte egentlig hvordan dette kom til å gå. Så ble jeg plutselig verre. Fikk store blødninger og feber. Da skjønte jeg at alt var over. :(
Men de to første svangerskapa gikk alt veldig greitt. Jeg kjente egentlig ingen symptom før jeg var kommet ganske langt på vei. Det kan ta litt tid før kvalmen og alt det andre kommer. Og noen merker nesten ingenting. Dette er så forskjellig!
Så ikke bekymre deg du.
Alt går som regel bra. Du kjenner det på kroppen om alt er normalt eller om noe er galt. Den lille klamrer seg nok fast. :)

Back
Topp