SA og strekking i magen:/

Mamma til 3 :)

Forelsket i forumet
Hei! Er det noen her som har mistet,men fremdeles hatt strekk i magen? Er likedan som når jeg enda var gravid.. Med ligamentsmerter. Gravidsymptomene henger også igjen ellers. Frustrerende.

Var i uke 10+5, for 10 dager siden, når fosteret ramlet i do.. Var en hel klump med fosteret i. Så tror ikke det er noe igjen heller? Sluttet å blø samme dag. Er mer som brun utflod i ettertid. (ikke lett å være helt uvitende. Er første gang jeg har mistet.) blir takknemlig for svar:)

Har du vært på noen kontroll i ettertid?

Jeg tenker smertene kan komme av at livmoren trekker seg sammen igjen. Etter-rier/kynnere kan det evt også være, i alle fall en variant. Men ville garantert gått til lege, bare for å bli sjekket ut og for å få pratet om det.

Har du vært på noen kontroll i ettertid?

Jeg tenker smertene kan komme av at livmoren trekker seg sammen igjen. Etter-rier/kynnere kan det evt også være, i alle fall en variant. Men ville garantert gått til lege, bare for å bli sjekket ut og for å få pratet om det.
Har ikke vært til kontroll enda nei, er i Kreta. Reiser hjem i morgen. Tenkte å ta kontakt på mandag.. Hadde ikke noen rier/kynnere når det sto på iallefall. Så vet ikke om det egentlig går an:/

Har ikke vært til kontroll enda nei, er i Kreta. Reiser hjem i morgen. Tenkte å ta kontakt på mandag.. Hadde ikke noen rier/kynnere når det sto på iallefall. Så vet ikke om det egentlig går an:/

Du har nok hatt noe du ikke har merket i alle fall, for at hele greia skal kunne falle ut så må jo livmorhalsen ha åpnet seg. Jeg mistet 11+4 i høst, da med masse kramper og blod og smerter og hele pakken, vel og merke. På legetime neste dag sa gyn først at jeg ikke skulle være så sikker på at jeg hadde mistet, mange trodde de hadde uten at det var tilfelle, men før han tok ul kikket han på livmorhalsen, og kunne se åpningen og konstaterte at jeg hadde nok rett.

Det er jo folk som er i fødsel og har mange cm åpning uten å merke noe.

Men klart du kan ha kramper/murringer/sammentreninger i livmoren selv om du ikke merket noe under aborten. Livmoren skal sammen igjen, og jeg tenker ligamentsmerter sikkert kan forekomme da også. Anbefaler å ligge på magen, det sa de til meg etter fødsel at det var flott at jeg gjorde, det hjalp livmoren å trekke seg sammen.

Kan jo ha vært en tvilling...?
Det hadde vært et mirakel isåfall <3

bare virker på nettet som det ikke er så vanlig at alt faller ut på den måten. Og når det er tvilling,så bruker det visst å komme mindre klumper,eller bli absorbert i kroppen :o den ene altså. Men er jo lov å håpe ;) har ikke vær på tul eller noe. Tenker jeg må spørre etter rtg selv nå.

Du har nok hatt noe du ikke har merket i alle fall, for at hele greia skal kunne falle ut så må jo livmorhalsen ha åpnet seg. Jeg mistet 11+4 i høst, da med masse kramper og blod og smerter og hele pakken, vel og merke. På legetime neste dag sa gyn først at jeg ikke skulle være så sikker på at jeg hadde mistet, mange trodde de hadde uten at det var tilfelle, men før han tok ul kikket han på livmorhalsen, og kunne se åpningen og konstaterte at jeg hadde nok rett.

Det er jo folk som er i fødsel og har mange cm åpning uten å merke noe.

Men klart du kan ha kramper/murringer/sammentreninger i livmoren selv om du ikke merket noe under aborten. Livmoren skal sammen igjen, og jeg tenker ligamentsmerter sikkert kan forekomme da også. Anbefaler å ligge på magen, det sa de til meg etter fødsel at det var flott at jeg gjorde, det hjalp livmoren å trekke seg sammen.
Hørtes ikke noe særlig ut, å ha "hele pakken" klem!!
Jeg så et foster, så er sikker. Skikkelig utrivelig hele greia. Ligge på magen er så pyton! Men kan jo prøve. Takk for tipset. Hvor lenge etter hadde du symptomer etter du mistet?

Det hadde vært et mirakel isåfall <3

bare virker på nettet som det ikke er så vanlig at alt faller ut på den måten. Og når det er tvilling,så bruker det visst å komme mindre klumper,eller bli absorbert i kroppen :eek: den ene altså. Men er jo lov å håpe ;) har ikke vær på tul eller noe. Tenker jeg må spørre etter rtg selv nå.
Ikke ta rtg før du har fått sjekka om det fremdeles er baby der! Skal nok mye til, men det er jo en mulighet. Og synes det er rart du ikke har blødd i ettertid..hvor lenge siden er det nå?

Hørtes ikke noe særlig ut, å ha "hele pakken" klem!!
Jeg så et foster, så er sikker. Skikkelig utrivelig hele greia. Ligge på magen er så pyton! Men kan jo prøve. Takk for tipset. Hvor lenge etter hadde du symptomer etter du mistet?

Hadde egentlig lite symptomer det svangerskapet, så det gikk ganske raskt over, selv om jeg hadde positive tester flere uker etterpå. Testet med billigstrimmel ca ukentlig for å følge med.

Tror nok det var noe galt fra begynnelsen av hos meg, så det er det jeg trøster med meg, var bare så frustrerende at det tok så lang tid. Hadde hatt blødninger lenge før jeg mistet, så det kom ikke helt som et sjokk da, men veldig vanskelig med ukesvis av usikkerhet og venting på ul (som jeg var henvist til dagen etter at jeg mistet). Var heller ikke i tvil pga at da det til slutt kom ut noe som var noe annet enn koagulert blod, stoppet smerten og blødningene roet seg. Så heldigvis ikke noe foster da.

Men tenker det er viktig med en oppfølging uansett, om ikke annet så for sjelefreden.

Hvorfor kontakter du ikke lege der du er? Har du reiseforsikring?
Da jeg var gravid med første hadde jeg en blødning mens jeg var i syden. Kontantet reiseselskapet og fikk kommet meg til gynekolog. Alt dekket av reiseforsikring.

Du bør ta deg en tur til legen og bli henvist videre til ul. Kan ha vært tvilling eller at ikke alt er komt ut, bør ihvertfall sjekkes

Syns det er så merkelig at du ikke har blødd, for man har jo slimhinner som skal støtes ut.

Mistet i uke 6 og 12. Aldri hatt stikkninger eller synptomer etterpå! Viss ikke du har blødd mye er det noe som ikke stemmer. Hadde kommet meg til lege når jeg kom hjem! Kan være en tvilling, ellers er det mye rester som må ut ved litt hjelp tenker jeg

Hadde egentlig lite symptomer det svangerskapet, så det gikk ganske raskt over, selv om jeg hadde positive tester flere uker etterpå. Testet med billigstrimmel ca ukentlig for å følge med.

Tror nok det var noe galt fra begynnelsen av hos meg, så det er det jeg trøster med meg, var bare så frustrerende at det tok så lang tid. Hadde hatt blødninger lenge før jeg mistet, så det kom ikke helt som et sjokk da, men veldig vanskelig med ukesvis av usikkerhet og venting på ul (som jeg var henvist til dagen etter at jeg mistet). Var heller ikke i tvil pga at da det til slutt kom ut noe som var noe annet enn koagulert blod, stoppet smerten og blødningene roet seg. Så heldigvis ikke noe foster da.

Men tenker det er viktig med en oppfølging uansett, om ikke annet så for sjelefreden.
Ja, skal etterhvert på oppfølging. Her har det vært mye stikkinger, ømme bryst, kvalme, halsbrann, mye svimmelhet:/ (ikke hatt det forrige svangerskapene.. )uvisshet er ikke noe gøy nei!

Hvorfor kontakter du ikke lege der du er? Har du reiseforsikring?
Da jeg var gravid med første hadde jeg en blødning mens jeg var i syden. Kontantet reiseselskapet og fikk kommet meg til gynekolog. Alt dekket av reiseforsikring.
Fikk beskjed om å ta kontakt når jeg kom hjem. (Ringte legevakt i Norge for å høre litt) Har heller ikke vært direkte redd, pga at jeg faktisk ikke har blødd. Synes og alt er tryggere i Norge. Liker ikke å gå til lege, i første omgang.. Men ja, har reiseforsikring, men reiser i morgen tidlig tilbake til Norge :)

Back
Topp