SA og fastlege

L

Luftplante

Guest
Hei!
Lurer på om dere andre der ute som har hatt en spontanabort har opplevd det samme som meg når det kommer til fastlege? Jeg er/var gravid i uke 11 + 4.

Jeg opplevde i dag en plutselig kraftig blødning når jeg var ute og gikk - såpass mye at det rant nedover lårene. Ringte til fastlege som ba meg om å sitte mest mulig i ro og fikk legetime. Ventet i fire timer på legetimen og når jeg kom så sa hun at det var en spontanabort og at det ikke var noe å gjøre. Mitt spørsmål er: burde hun ikke undersøke noe? Leste i forkant på nettet at det er en vanlig med en undersøkelse. Jeg tenkte å ringe til gynekologen min nå, og høre om jeg kan få en time der. Synes det virker så rart at fastlege ikke gjør noen verdens ting? Jeg kan legge til at dette er andre gangen jeg mister, og at jeg ikke har fått noen sjekk hos fastlegen tidligere heller.

Trodde innvendig ultralyd var vanlig, det fikk jeg når jeg mistet. Ei venninne måtte krangle seg til å få det etter beskjed om sa, hos henne var det et hjerte som dunket og en som ikke hadde klart seg.

Oppdatering:
RIngte gynekologen min og fikk komme inn til en undersøkelse der.
Og hva så vi? En 100 % frisk og sprellende baby!!
Synes det er svært dårlig av fastlege og hverken henvise til gyn. eller foreta så mye som en undersøkelse?!

Så bra at lille troll er i live. Bytt fastlege for sånn behandling er ikke Ok. Man skal ikke ta for god fisk at kraftig blødning er sa, det kan være andre ting også. Klag på henne også.

Så fantastisk å høre at det er liv! :)
Jeg hadde ingen undersøkelse etter min sa. Jeg tok blodprøve for å måle hcg, og ny blodprøve 2 dager senere. Den viste nedgang i hcg.

Så bra det gikk godt. Ville lagt inn en klage og bytta fastlege. :)

Så godt at det var en levende spire det inne da :)

Skal ikke forsvare fastlegen altså, men husker fra når jeg selv mistet at fastlegen min sa det ikke var noe hun kunne gjøre - annet enn å henvise til gyn. Var så lang tid på de med henvisning at jeg fikk privat..

Men var samme greia med legevakten - hadde jo ringt dit kvelden før og hadde jo håpt at de ville ta meg inn til kontroll, men da sa de at det ikke var noe de gjorde så tidlig (eller før uke 12 egentlig) :/

Så bra at alt stod godt til!

Jeg ble sent rett fra fastlegen til sykehuset på ul, jeg. Noen timers venting bare.

Så herlig å høre:)

Så godt at alt var bra :)

Utrolig dårlig av fastlegen!

Back
Topp