SA?MA?

Preggie

Andre møte med forumet
Trenger litt tips og råd her da jeg ikke aner hvordan man går frem ved mistanke om / redsel for SA, eller MA. Er 5+2 i dag og fikk i går en liten blødning, etter det og i dag har det kommet litt (enda mindre enn i går) brunt blod. Har hatt litt vondt i magen innimellom (ingen sterke smerter), men det har jeg hatt til og fra i to uker allerede. Er fortsatt trøtt og kvalm, men ikke så ømme pupper lengre. Skal jeg ta kontakt med fastlegen? Eller vente litt, er vel for tidlig å se noe uansett? :(

Blødningen kan være uskyldig, men ring legen din:) Så slipper du bekymre deg. Da kan de måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om det er stigning[emoji173]️

Håpe
Trenger litt tips og råd her da jeg ikke aner hvordan man går frem ved mistanke om / redsel for SA, eller MA. Er 5+2 i dag og fikk i går en liten blødning, etter det og i dag har det kommet litt (enda mindre enn i går) brunt blod. Har hatt litt vondt i magen innimellom (ingen sterke smerter), men det har jeg hatt til og fra i to uker allerede. Er fortsatt trøtt og kvalm, men ikke så ømme pupper lengre. Skal jeg ta kontakt med fastlegen? Eller vente litt, er vel for tidlig å se noe uansett? :(
Håper på uskyldig blødning, og at du får time hos fastlegen for å sjekke hcg stigning.

Med begge mine spottet jeg litt når jeg var 5-6 uker på vei. Kan ikke huske at jeg hadde noe smerter (utenom det vanlige, i og med at livmoren strekker seg og gjør plass), men spottingen var ufaring hvertfall.

Håper det samme gjelder for deg.
Så de vondtene du har, kan være helt normalt, siden mye forandrer seg der inne [emoji4]

Lykke til hos legen, så krysser jeg fingrene for at alt er bra med knøttet inni magen [emoji177]

Mest sannsynlig er det nok helt uskyldig, men skremmende. Ta en tlf til fastlegen :) Ønsker deg masse lykke til <3

Jeg har vært i samme situasjon nå nettopp. Jeg har nemlig hatt flere blødninger over de siste dagene (er nå 6+2), brystene mine er ikke like ømme lengre, og jeg ble spesielt bekymret da jeg oppdaget koagulert blod som kom med under do-besøket.. Jeg ringte fastlegen min med en gang og dro for å sjekke hcg-nivået i blodet for 3. gang (jeg hadde nemlig blødninger også i forrige uke, men da uten noe "fast"/koagulert som kom med og fikk bekreftet at alt stod bra til). Denne gangen kunne legen fortelle meg at verdiene hadde økt kraftig siden sist kontroll (xsmile9xsmile9xsmile9), så jeg kunne senke skuldrene og fikk beskjed om å ta ny kontakt om det skulle oppstå andre plager (smerter e.l.) eller om disse blødningene vedvarte. Så fra nå av skal jeg prøve å slappe av litt når det kommer til eventuelle blødninger med mindre det ikke er noe mer enn blod som kommer ut (og som ikke fosser ut..). Jeg både håper og tror at det vil gå fint med deg og at den blødningen var helt uskyldig! :hello2

Tusen takk for alle lykkeønskninger:happy: Har idag vært på privat tidlig UL for å få et svar og alt ser foreløpig bra ut heldigvis. Han kunne ikke se årsaken til blødningen. Møtte ingen forståelse eller hjelp fra fastlegen, ble nektet å måle HCG pga at det ikke hadde noe å si og hun mente i tillegg at det mest sannsynlig var en MA som kroppen skulle ordne opp i av seg selv. Derfor var ikke valget så vanskelig med tanke på å bestille en privat UL. Så bra du fikk hjelp av legen din Marita :happy:

Back
Topp