SA/MA og kjønn

Eki93

Elsker forumet
Juligull2021
Maisløyfene 2024
Hadde en diskusjon med en venninne som mente at noen mister et spesifikt kjønn.. tror dere at det er mulig?
Tenkte på meg selv, jeg mistet første svangerskap, andre gikk bra, mistet tredje svangerskap, fjerde gikk bra.. kan det være fordi de to som ikke gikk bra har vært det motsatte kjønn, av de to barna jeg har fått?

Lurte på det samme en stund, når jeg bare mistet og mistet etter første barnet... men nå har jeg jo fått en av hver plutselig, så tror ikke det er sånn. Hvertfall ikke for meg :confused013

Lurte på det samme en stund, når jeg bare mistet og mistet etter første barnet... men nå har jeg jo fått en av hver plutselig, så tror ikke det er sånn. Hvertfall ikke for meg :confused013
Nei sant! Synst liksom det hørtes så rart ut.. spiller jo ingen rolle, men ble sykt nysgjerrig på om dette kunne stemme og hva som evt ville vært grunnen for det :p

Vi har mistet 1 gang og jeg er ganske sikker på at det var en gutt (vi har 4 jenter :Heartpink )

Hadde en diskusjon med en venninne som mente at noen mister et spesifikt kjønn.. tror dere at det er mulig?
Tenkte på meg selv, jeg mistet første svangerskap, andre gikk bra, mistet tredje svangerskap, fjerde gikk bra.. kan det være fordi de to som ikke gikk bra har vært det motsatte kjønn, av de to barna jeg har fått?
Det kan være tilfelle dersom mor eller far har en genfeil som følger spesifikt et kjønnskromosom, men det tror jeg er ytterst sjelden da

Last edited:
Det sies at guttebarn er de som dør mest i SA/MA. Men er veldig forskjellig

Tror nok det er veldig tilfeldig, med mindre man har en sjelden genfeil som øker sjansene for skader på fostre med et spesifikt kjønn.

Back
Topp