SA/ MA- erfaringer

Abstract83

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Julegavene 2019
Dere som har opplevd å miste, kan dere dele erfaringer? Leser at ved SA er det forbundet med sterke magesmerter og blødning som tar seg opp. Kan alikevel SA kjennes som vanlig mens, altså ikke smerte men vanlig murringer? Hadde litt friskt blod igår, samtidig som det stakk litt men ikke vondt. Brunlig på papiret idag, men over til mer friskt igjen. Har murringer, men det er ikke vondt. Kjennes som vanlig mens.

Har naturligvis ikke særlug trua på at det vil gå bra, så er interessert å høre hvilke erfaringer dere har.

Har hatt SA som har vært akkurat som vanlig mensen. Ikke noe sterke smerter. Kom litt tregere i gang enn mensen gjør. Var vel ikke før dag 3 at blødningen kom ordentlig i gang.

Kontaktet du lege etter ultralyden din forrige uke? Kanskje du burde sjekke hcg nivå?

Håper selvfølgelig ikke det er SA. God klem til deg [emoji173]️

Alle mine SA har vært plutselig mye blod. Noen ganger veldig vondt, andre ganger føltes det bare ut som mensmurrig. Men jeg har aldri blødd litt først, så her var det tydelig når det gikk galt..

Blod er skummelt, selvom det skal være helt normalt med småblødninger!

Krysser fingrene for deg, og sender deg en god klem! ❤

Hos meg startet det med ganske sterke smerter om kvelden som varte ca 2 timer. Dagen etter fikk jeg blødning. Mer enn ved mensen. Varte i 5-6 dager. Var et sted mellom uke6 og 7.

Kanskje du skal ta en tlf til legen i morgen? Det er vondt å gå å gruble på om det går galt..

Håper at det er uskyldig! Klem❤️

Mine to aborter har vært veldig forskjellige. Med MAen som startet 10+3, hvor embryoet hadde dødd 8+3, begynte jeg å småblø rosa på ettermiddagen, noe som fortsatte i beskjeden mengde på kvelden og natten. Var på UL og fikk bekreftet MA dagen etter og noen timer etter det så satt jeg i sofaen og kjente det nærmest eksploderte blod og vann ut av meg. Blødde kraftig med mye koagler og greier i ca 12 timer også gikk det over til typ vanlig mens i 6 dager etter det.

Med den andre som skjedde i uke 6 begynte jeg med spotting til og fra i tre dager, så tok det seg opp. Var på UL og fikk bekreftet aborten på dag 6 og seinere den dagen begynte jeg å blø ordentlig, men da bare som en vanlig mens. Bare bittelitt koagulert blod.

Hatt tre ganske forskjellige SA
Første startet med spotting, brunlig utflod med litt menssmerter før blødningen og menssmertene tok seg opp etter to-tre dager
Andre var ganske lik en litt kraftig mens
Tredje bråvåknet jeg med skikkelige kraftige smerter i magen midt på natta, klarte ikke gå oppreist og endte på legevakten.

Håper det ikke er SA og at det er en uskyldig blødning

Det var faktisk den siste som var vondest. Det kverna i magen i minst 4-5 dager.

Med den første var det bare sånn lett rievondt i 5-6 timer.

Hadde ingen stikninger. Milde rier/sterke menssmerter.

Har hatt SA som har vært akkurat som vanlig mensen. Ikke noe sterke smerter. Kom litt tregere i gang enn mensen gjør. Var vel ikke før dag 3 at blødningen kom ordentlig i gang.

Kontaktet du lege etter ultralyden din forrige uke? Kanskje du burde sjekke hcg nivå?

Håper selvfølgelig ikke det er SA. God klem til deg [emoji173]️

Takk du :Heartred, håper ikke selv men.. har bestilt time hos legen neste uke på fridagen min. Åssen er det med hcg måling, er,det sånn at nivået synker ganske fort/ el står stille om det ikke er noe mer?

Takk du :Heartred, håper ikke selv men.. har bestilt time hos legen neste uke på fridagen min. Åssen er det med hcg måling, er,det sånn at nivået synker ganske fort/ el står stille om det ikke er noe mer?

Ved MA kan det faktisk stige, men ofte ikke så mye som det skal. Stigningen flater ut. Hvis det har gått galt hos deg vil jeg tro nivået allerede har sunket en del. Det sier jeg pga. blødningene du har hatt over tid samt at størrelsen på embryo ikke helt stemmer overens med befruktning og første pos. test.

Har du en g-test liggende?

MA:
Fikk bekreftet MA en lørdag på tidlig ul 11+3 (målt til 8+5), men hadde ikke hatt tegn til abort før den tid. Samme kveld begynte jeg å spotte lys rosa.
Begynte å blø lett på mandagmorgen, men fikk likevel Cytotec for å sette i gang da det ikke var tegn til at det skulle gå av seg selv. Hadde et par stikkinger før det satte i gang. Ellers smertefritt rent fysisk. Blødde i 11 uker.

SA:
Begynte å blø samme dag vi var på tul 6+5, og trodde først det var derfor jeg blødde. Det tok seg opp, og jeg skjønte at det hadde gått galt, tross bankende hjerte på ul.
Ingen smerter, tok seg plutselig opp dagen etter, og da begynte også koagler osv å komme. Her også smertefritt rent fysisk. Blødde totalt i 5-6 dager.

Håper at alt er i orden hos deg :Heartbigred

Huff. Håper på det beste :Heartred

Har mistet to ganger i veke 6. Første gangen var det smertefullt og andre gangen ikkje. Starta med brunlig utflod som raskt gjekk over i blødning. Følte eg blødde meir den første gangen.

Hos meg startet det med brunlig spotting og småblødninger alle gangene før det tok seg. Hadde ikke noe spesielt vondt noen av gangene.

Håper det er uskyldige småblødninger hos deg. Sender en stor klem:Heartred

Dere som har opplevd å miste, kan dere dele erfaringer? Leser at ved SA er det forbundet med sterke magesmerter og blødning som tar seg opp. Kan alikevel SA kjennes som vanlig mens, altså ikke smerte men vanlig murringer? Hadde litt friskt blod igår, samtidig som det stakk litt men ikke vondt. Brunlig på papiret idag, men over til mer friskt igjen. Har murringer, men det er ikke vondt. Kjennes som vanlig mens.

Har naturligvis ikke særlug trua på at det vil gå bra, så er interessert å høre hvilke erfaringer dere har.

hvor langt er du på vei? HCG-måling er ikke vits runt uke 8 eller efter det... låter lenge och vente till neste uke for å få svar?

sende dig en stooor klem och hoppas verkligen det är en uskyldig blödning:hug003

SA startet med små blødninger og rosa på papiret, så litt mer friskt blod periodevis over 4-5 dager. Ikke noe smerter i den fasen som jeg kan huske (snart 13 år siden..). Var på UL på dag 4, fikk se normalt foster i uke 7+6, men for lav hjertefrekvens. UL legen sa det kom til å komme ut innen ei uke. To dager senere startet ganske kraftige blødninger og rielignende smerter, det varte i rundt 6 timer. Det kom mye koagler. Blødde mye den neste uka, så litt mindre noen dager, før jeg fikk en runde til med kraftig blødning. Blødde minst 3 uker, mye mer enn etter fødsel.

Hører om mange som blør både mye og lite gjennom graviditeten uten at det er noe galt. Håper det går bra for deg :)

Takk kjære dere for at dere deler deres erfaringer og ønsker meg vel :Heartred

Jeg er ganske sikker på at det jeg nå opplever er SA. Har aldri hatt så mye mellomblødninger tidligere. Og som ei sa her oppe ift str på embryo på TUL ift hvor langt jeg «trodde jeg var på'vei», spriker hele 4 uker. Skal ifølge TULvære 7+1. Takk igjen for at dere deler de erfaringer dere desverre har opplevd:Heartbigred Nå kommer det tak med jevne mellomrom, nokså vonde til tider.. minner litt om rier, har (beklage detalje) slimete/ eggehvite utflod med blod, bittelitt spor av koagulert blod. Kjenner meg kvalm. Har rett og slett ikke anledning å stikke innom legen da jeg har ansvar for butikk og ansatte som assisterende når sjefen er bortreist på prosjekt. I neste uke kan jeg komme innom og ta hcg måling da ene dag er fridag og jeg har senvakt to dager senere. En graviditetstest vil vel uansett kunne slå ut positiv lenge etter å ha mistet etter det jeg har lest.

Takk kjære dere for at dere deler deres erfaringer og ønsker meg vel :Heartred

Jeg er ganske sikker på at det jeg nå opplever er SA. Har aldri hatt så mye mellomblødninger tidligere. Og som ei sa her oppe ift str på embryo på TUL ift hvor langt jeg «trodde jeg var på'vei», spriker hele 4 uker. Skal ifølge TULvære 7+1. Takk igjen for at dere deler de erfaringer dere desverre har opplevd:Heartbigred Nå kommer det tak med jevne mellomrom, nokså vonde til tider.. minner litt om rier, har (beklage detalje) slimete/ eggehvite utflod med blod, bittelitt spor av koagulert blod. Kjenner meg kvalm. Har rett og slett ikke anledning å stikke innom legen da jeg har ansvar for butikk og ansatte som assisterende når sjefen er bortreist på prosjekt. I neste uke kan jeg komme innom og ta hcg måling da ene dag er fridag og jeg har senvakt to dager senere. En graviditetstest vil vel uansett kunne slå ut positiv lenge etter å ha mistet etter det jeg har lest.

Uff det høres ikke bra ut dette her. Stor strykeklem til deg [emoji173]️

Nevnte bare g-test for det er mulig hcg nivået ditt allerede har vært på retur en god stund og at du ville fått en for svak test nå og at det kunne gitt deg en indikasjon.

Du høres veldig pliktoppfyllende ut og jeg skjønner at du føler på det med jobben, men det er lov å være borte fra jobb innimellom. Synes ingen burde være på jobb når man spontanaborterer - ikke nødvendigvis pga. det fysiske, men mest det psykiske. Det er vondt når det går galt [emoji174]

Det starter bare å renne blod hos meg, og så kommer riene. Selv i uke 8 fikk jeg riesmerter ved SA. :(

Her mistet jeg rundt uke 7 for noen år siden. Startet med spotting, som tok seg opp til kraftig blødning. Rant ut av meg.. Sterke magesmerter som kom i tak, som rier. Var på legevakta, men ble sent hjem med beskjed om uvi..

Stor, god klem til deg :Heartpink
Pass på å ta litt vare på deg selv nå, og ikke bare jobben din..

Back
Topp