SA, MA eller hva kan dette være?

Minimalle94

Glad i forumet
Hei.

Håper noen her har erfaringer å dele, så jeg kanskje blir litt klokere.
Jeg satte inn Mirena hormonspiral i vår etter fødsel. På søndag fikk jeg plutselig gravidsymptomer på kvelden og jeg fikk behov for å ta en test mandag morgen for å utelukke. Den var ganske tydelig positiv (flere ulike merker viste positiv). Kontaktet da lege og fikk time til blodprøve tirsdag. Tirsdag morgen før blodprøven tok jeg en ny test og den var svakere enn mandag. Blodprøven kom ut negativ og fikk da også negativ test selv på onsdag. Prøvde å få meg en legetime for å snakke med lege, men det var vist ikke behov og jeg sitter igjen med mange spørsmål.
Symptomene har dabbet av, men fremdeles murringer i rygg. Heller ingen blødninger. Har hatt to SA før, men da har jeg begynt å blø før negativ test.

Noen som har vært borti liknende?
Det er jo ikke ønskelig å bli gravid nå med spiral, men et evt barn er likevel velkomment❤️
 

Vedlegg

  • IMG_4680.jpeg
    IMG_4680.jpeg
    612,1 KB · Visninger: 54
Oj , her vet jeg ikke hva som har skjedd . Få det sjekket med blodprøve kanskje . Det er jo svært svært sjelden man blir gravid med spiral. Vet at moren min ble gravid med spiral , det ble ikke oppdaget før hun fikk innkalling til spiral bytte (man får automatisk innkalling i Sverige) . Så den hadde hvert trygg i nesten fem år . Tenker at siden du nylig har satt inn spiral kan det ha sjedd noe der . Lykke til
 
Jeg ble gravid med spiral - men det var kobberspiral riktignok.
Den hadde legen mest sannsynlig satt litt feil inn, ettersom jeg har bakovervendt livmor (dette var det gynekologen min trodde var grunnen i alle fall).

Endte med å ta abort, da jeg også hadde fått time til konisering pga celleforandringer, og ikke var klar for barn på tidspunktet.

Men kanskje bestille time til privat gynekolog? Se om hun/han kan se om det har vært noe/er noe der?

Lykke til ❤️
 
Back
Topp