Sa i familie

SiriusOrion

Flørter med forumet
Septemberlykke 2024
Har en familie der mamma og begge søstrene som har vært gravid har mistet vært fall 2 gang hver. Mamma hadde svangerskapsforgiftning med eldste, samme hadde eldste søster og lillesøster med sine barn. Jeg holdt på å komme i uke 25. Både lillesøster og mamma måtte bli satt på Albyl E i løpet av svangerskapet.
Nå er jeg 4 +3 gravid via inseminering og vil ta dette opp med jordmor (tok blodprøven i dag, svar neste uke så skal ringe da for time). Lillesøster sa at jeg burde be om å bli satt på Albyl E bare for å være sikker på ikke å miste. Er dette noe andre har gjort før? Min første graviditet.
 
Ser ikke etter en sammenheng, bare opplyste litt familie historie som gjør at jeg vil spørre jordmor om albyl e :)
 
Vet dessverre ikke. Men jeg har nå mistet 3 ganger i 2023 og har foreløpig ikke fått noe støttemedisiner.. så ja. Ikke forvent å få fordi at du har nær familie som har fått
 
Vet dessverre ikke. Men jeg har nå mistet 3 ganger i 2023 og har foreløpig ikke fått noe støttemedisiner.. så ja. Ikke forvent å få fordi at du har nær familie som har fått
Jeg fikk beskjed om at dersom jeg mister (eller i mitt tilfelle BO) én gang til så vil jeg få utredning, men det avhenger av hva utredningen sier pm jeg da evt får støttemedisiner... Overlegen på gyn sa at det mest sannsynlig er tilfeldig og alle undersøkelser så langt tilsier det (bl.a. hysteroskopi og div gyn-undersøkelser). Han trakk frem alderen min som mulig faktor da jeg ikke har hatt noe problemer med å få barn tidligere (med unntak av én EXU mellom nr. 1 og nr. 2).
 
Jeg fikk beskjed om at dersom jeg mister (eller i mitt tilfelle BO) én gang til så vil jeg få utredning, men det avhenger av hva utredningen sier pm jeg da evt får støttemedisiner... Overlegen på gyn sa at det mest sannsynlig er tilfeldig og alle undersøkelser så langt tilsier det (bl.a. hysteroskopi og div gyn-undersøkelser). Han trakk frem alderen min som mulig faktor da jeg ikke har hatt noe problemer med å få barn tidligere (med unntak av én EXU mellom nr. 1 og nr. 2).
Har fått sendt henvisning, men får ikke før tidligst i mai. Klarer jo fint å bli gravid. Men håper jeg ikke trenger den utredninga og at den sitter nå ❤️
 
Back
Topp