SA eller er dette "normalt"?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Det begynte i går med at jeg fant en slimklump med litt brunt blod i trusa. Om kvelden var det ørlite lysebrunt på papiret når jeg gikk på do. Så ble det stille til i dag hvor jeg får relativt sterke menssmerter som kommer og går i løpet av et par timer. Jeg sovner på sofaen og når jeg våkner og går på do så er det masse mørk brun utflod i trusa. Og så blør jeg litt friskt blod. De sterke murringene har gitt seg og nå kjenner jeg såvidt ikke noe som helst.

Noen som har noen lignende erfaringer? Jeg er 7 uker på vei og er veldig usikker på om jeg skal ta kontakt med lege eller vente å se. Er på juleferie og har ikke tilgang til min fastlege heller...

Noen gode råd å gi oss? Vi er ganske bekymret akkurat nå. :(

Vanskelig å si hva det er eller ikke er. Bare lege kan nok gi en diagnose. Men jeg vill råde deg til å ta kontakt med lege om du får sterke smerter og blør mye. Da jeg hadde en SA blødde jeg i 2,5 dag før smertene kom. Jeg trodde jeg skulle føde igjen, kjentes ut som rier.
Nå er jeg rundt 6 uker på vei og har småblødd litt i 5 dager, bare lyserosa på papiret og litt i bindet. Jeg snakket med min jm i dag og hun sa at det var normalt siden det ikke er lenge siden jeg mistet og pga at jeg har hatt spysjuka.

Skjønner at du er bekymret ja :/ Du kan nå ringe fastlegen din, slik at du har time til h*n når du kommer hjem fra ferie..
Ønsker deg masse lykke til :)

Jeg ville hørt med legen jeg. Evt kan du jo ringe legevakta. Med første hadde jeg småblødninger støtt og stadig, men det var lyserosa, og bare litt.. Håper alt er i orden. Klem til deg..

Jeg ringte legevakta her på det lokale sykehuset og de ordnet med UL i morgen kl. 10, så da får vi svar på hva det er som skjer. Takk for svar, jenter ❤

hvordan gikk det idag? Håper alt er bra....

Hei jenter, beklager sent svar!

Vi dro på UL i dag, men legen hadde vanskelig for å se noe. Han sa at han så en blødning der, men fant ikke noe embryo og dermed ingen hjerteaktivitet heller. Men fostersekken var normal i størrelse. Han ville sette meg opp på en time 2. jan for å sjekke om noe evt har vokst til da. Når vi kom hjem var jeg sliten og la meg for å sove litt, og da kom mensmurringene tilbake igjen. Kjente at jeg måtte på do og da blødde jeg en del. Fortsatte med det utover ettermiddagen, men det har avtatt nå i kveld, og nå har jeg nesten ingen murringer heller. Blodet er rødt, men lyst og ingen slim som ved mens. Liker å tro at det er bra.

Jeg leser side opp og ned på nettet og vakler mellom å håpe at det kanskje er noe der, til å være mer realistisk. Mannen krysser fingrene for at alt skal gå bra. Er litt satt ut for vi hadde innstilt oss på at dette kom til å gå bra. Nå er det bare å vente og se hva som skjer.

Takk for at dere tenker på meg, der setter jeg veldig stor pris på!

Takk for oppdatering...tenker på deg, og håper med deg ;) klem :)

Håper på og krysser det som krysses kan for at dette skal gå bra. "klem"

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg hadde en kraftig blødning på Onsdag.. Fikk vondt på venstre side av magen, ble helt gjennomsvett å svimmel.. blødde en god del.. Jeg reiste til legevakten å ble sendt tiil sykehuset for å utelukke sv.skap utenfor livmora.. Fikk UL hvor vi så en fostersekk å anlegg til morkake, men vi kunne ikke se noe foster, men d er jo litt tidlig tenker jeg.. Legen fortalte meg at hun ikke hadde troen på at d her kom til å gå bra.. Vi tok hcg på onsdag å de var på 8000 å nye hcg igår å de var på 16 000 , så en annen lege ringte igår å sa at dette så veldig lovende ut.. jeg har ny UL 3 Jan, så vi venter også såent på å se om det er liv laga der inne.. Vi mistet også i November å har mistet en gang tidligere.. Så vet hva disse bekymringene er å skuffelsen, så jeg krysser fingrene for at vi begge to får positive beskjeder på nyåret å at alt er som d skal :) Varm klem

Det ser veldig lovende ut Snoflak! Krysser fingrene for at alt går bra med dere :) Jeg glemte helt å be om å få ta hcg-prøver! Snakket med legen tidligere i dag fordi jeg fortsatt blør, og da sa han at hvis han skulle være ærlig med meg så hadde han ikke noe tro på at dette kom til å gå bra. Han anbefalte at jeg tok en utskrapning, men at dette var helt opp til oss hvis vi ønsket å se det hele an. Han la ingen press, men var veldig forståelsesfull siden dette er et veldig ønsket barn.

Vi er helt i villrede nå, men tror jeg må ringe å be om å få komme inn å ta hcg i morgen, og dermed en ny den 1. el 2. januar for å se om den går opp eller ned. Blir så irritert på meg selv at jeg ikke husket på å få tatt den sist!

Håper at legen tar feil og at det er en uskyldig blødning, krysser fingre for dere.

Det ser veldig lovende ut Snoflak! Krysser fingrene for at alt går bra med dere :) Jeg glemte helt å be om å få ta hcg-prøver! Snakket med legen tidligere i dag fordi jeg fortsatt blør, og da sa han at hvis han skulle være ærlig med meg så hadde han ikke noe tro på at dette kom til å gå bra. Han anbefalte at jeg tok en utskrapning, men at dette var helt opp til oss hvis vi ønsket å se det hele an. Han la ingen press, men var veldig forståelsesfull siden dette er et veldig ønsket barn.

Vi er helt i villrede nå, men tror jeg må ringe å be om å få komme inn å ta hcg i morgen, og dermed en ny den 1. el 2. januar for å se om den går opp eller ned. Blir så irritert på meg selv at jeg ikke husket på å få tatt den sist!

Herlighed !!! Legen sa også d til meg på onsdag at hun ikke hadde tro på at d kom til å gå bra... fatter ikke hvorfor de i det hele tatt sier slikt når d faktisk kan gå bra.. Selvsagt skal du vente å se det ann, blødninger kan jo komme av så mangt.. vent å se du , ikke ta utskraping før det faktisk er grunn til det.. for en ufølsom lege, kjenner jeg blir provosert.. send meg gjerne en pm om du vil prate kjære deg :) God klem

Ubehagelig å gå å ikke vite. Ønsker deg masse lykke til på ul i morgen!! Skal krysse fingrene for den lille spiren din!

Huff... Skjønner deg godt! Veldig slitsomt å gå å ikke vite noe. Må bare gjøre obs på at man forsatt kan produsere hcg selvom det ikke er som det skal. Håper uansett at ting går bra, skal krysse fingrene for deg:)

En siste oppdatering fra meg: Var på UL i dag og fikk konstantert en komplett spontanabort. Vi hadde et lite håp, men det var godt å få en avklaring i dag. Ble ikke så trist som jeg trodde, og jeg håper vi ikke lar dette stresse oss når vi prøver på nytt. Kroppen sier fra og ordner opp når noe er galt, også når man er gravid. Og det er jo tross alt sånn det må være.

Tusen takk for alle gode ord og varme tanker. Setter veldig pris på det! Lykke til videre i svangerskapet og den spennende tiden fremover. ❤

Back
Topp