SA? 5+3

jentemamma2015

Andre møte med forumet
Hei! Jeg var på do i sta, og da var det kommet en del blodflekker i trusa, brunt og litt rødt. Er det starten på SA?
Skal jeg bare vente å se? Trenger råd... Er mitt andre barn.

Forrige gang hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme. Er ikke blitt kvalm enda, bare ømme pupper. Mener jeg var kvalm på denne tiden.

Hater å gå og ikke vite hva som skjer :silent

Kan fort være en liten blødning uten at det betyr noe. Du må dessverre bare vente og se.. lykke til!

Kan fort være en liten blødning uten at det betyr noe. Du må dessverre bare vente og se.. lykke til!

Takk for svar. Håper det går bra. Hvis det bare er en liten blødning og det stopper, da står det bra til? Om det er snakk om SA vil jeg vel skjønne at det er det? Ogburde jeg dra til legen?

Det kan være helt uskyldig, og symptomer kan variere fra svangerskap til svangerskap. Du må nesten bare avvente på om det blir mer eller om det ikke blir mer blødning. Det er nok veldig individuelt, men da jeg hadde sa var jeg ikke i tvil om hva som skjedde.
Krysser fingre for deg :happy:

Jeg har blødd mange ganger frem til nå (6+2), og jeg valgte å dra til legen pga det. Han sa det var ganske vanlig, siden livmoren hovner opp og blir større (eller noe sånt). Så lenge det ikke kommer mye, og med smerter i tillegg, tror jeg du skal kunne slappe av :happy:

Takk for svar. Håper det går bra. Hvis det bare er en liten blødning og det stopper, da står det bra til? Om det er snakk om SA vil jeg vel skjønne at det er det? Ogburde jeg dra til legen?

Du kan gå til lege om du er bekymret, evt be om tidlig ultralyd, men så lenge du ikke blør mer og har smerter, så er sannsynligheten grei for at alt står bra til :)

Tusen takk for svar dere! Da håper jeg det kommer til å gå bra :flower Hadde ingen smerter, så bare litt brunt blod i trusa, så ble veldig overrasket og redd.

Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og den har heller ikke kommet enda, så var derfor litt ekstra redd. Men alle svangerskap er jo forskjellig, og kvalmen kommer nok :smiley-angelic006

Jeg blødde en del sist, og det gikk veldig bra :) blødninger er grunnlag for henvisning til tul, så du får sikkert det hos legen om du vil :)

Jeg blødde en del sist, og det gikk veldig bra :) blødninger er grunnlag for henvisning til tul, så du får sikkert det hos legen om du vil :)

Var hos legen i dag, spurte om tidlig ul fordi jeg ville vite om alt sto bra til. Det fikk jeg ikke. Siden det ikke var noe annen grunn en at jeg bare hadde lyst. Ble veldig tett fulgt opp sist, pga. min kroniske muskelsykdom.
Også kommer jeg hjem å ser at jeg har blødd... Så nå er jeg egentlig litt "redd" for å ta kontakt igjen, fordi jeg følte såpass avslag når jeg var der i dag. :pale

Var hos legen i dag, spurte om tidlig ul fordi jeg ville vite om alt sto bra til. Det fikk jeg ikke. Siden det ikke var noe annen grunn en at jeg bare hadde lyst. Ble veldig tett fulgt opp sist, pga. min kroniske muskelsykdom.
Også kommer jeg hjem å ser at jeg har blødd... Så nå er jeg egentlig litt "redd" for å ta kontakt igjen, fordi jeg følte såpass avslag når jeg var der i dag. :pale
Syns ikke du burde føle det sånn. Sist ringte jeg legen nesten daglig fordi jeg blødde :p kanskje han bare ble så lei at han sendte meg til tul. Roet meg etter det, så det virket i hvert fall ;)

Bestill deg privat. Henvisning til tul er jo om det ligger noe spesielt bak. Skjønner godt man ikke får tul Fordi man har lyst. Og det er ikke mye man ser så tislig heller. Jeg bestilte meg privat fordi legen min sa at jeg ikke burde bli gravid før etter 3 måneder. På den måten kan jeg drøye tiden til jeg kontakter helsevesenet :p

Bestill deg privat. Henvisning til tul er jo om det ligger noe spesielt bak. Skjønner godt man ikke får tul Fordi man har lyst. Og det er ikke mye man ser så tislig heller. Jeg bestilte meg privat fordi legen min sa at jeg ikke burde bli gravid før etter 3 måneder. På den måten kan jeg drøye tiden til jeg kontakter helsevesenet :p

Jeg har en del grunner for å skulle få tul og fosterdiagnostikk, men det vil jeg ikke gå inn på. Men nå har jeg jo blødd litt, men tror det har gått bra. skal snakke med en jordmor, så får jeg kanskje en tul. Blir jo litt engstlig når man blør. :D har bare lyst til å vite at alt er bra. Sist svangerskap hadde jeg 7-8 ul... Ble veldig godt fulgt opp, ingen grunn til å ikke bli det nå:happy8

Back
Topp