S_C

Jippi, da fikk vi vite datoen til ul, skal den 12 april.[:D]
Ja, vi vil nok vite kjønnet, er for nysgjerrig til å ikke vite det. Så det blir spennende, skal holde deg oppdatert.[;)] (får håpe vi får vite det)

Eg gikk til lege første gangen og så ringte eg til helsestasjonen nærmest meg og bestilte time til jordmor der, fikk time der hos hun når eg var ca 14-15 uker på vei. Og hun er eg veldig fornøyd med og vil fortsette å gå der. [:)] Vi satt og pratet i en time mens hun tok forskjellige tester og fikk høre hjertelyden, følte hun tok mer vare på meg enn fast legen gjorde.

Arg, møkka lånekasse.....[:'(][:@]
Er virkelig ikke bare å få en unge her i gården nei, først må man igjenom 1000 spørreundersøkelser på om man har rett på ditt og datt..
Eg må søke på lik linje om fødsels stipend som alle andre,men sender med i søknaden brev fra skolen og legeærklæring, så forhåpentligvis går det greit.

Tror kanskje eg hadde sjekket opp i hva du kan gjøre for noe også, kanskje du kan komme inn på ett studie og så søke om perm og få fødsels stipend. Eg tar hvertfall i mot de penger eg kan få.[;)]
Det er vel bare å snakke med en rådgiver på skolen, så finner dere fort ut av det.[:)]
Så kjipt viss du ikke består alle eksamene, men er bare å ta de igjen, har jo flere forsøk. (takk gud for det)[;)]

Kjekt du har ivrige besteforeldre, litt gøy å se at de bryr seg.
Min mor har shoppet til hun droppet nesten, mammaklær til meg (og en trille som vi ikke kan bruke før om 1 år[;)]) osv osv.

Da har eg vært på Ul på KK, det var helt fantastisk.[:D]
Var inne hos en kjempe snill jordmor i en halv time, og fikk se min lille på en stor skjerm i 20 min, hærlig.[:)]
Det å få høre at alt ser bra ut lettet veldig på, det må eg innrømme.
Så var det sambo som spurte om hun kunne se hvilket kjønn det var, jaaa, sier hun da, det ser ut som en liten dame.[:D]
Var det eg trodde også, hadde liksom magefølelsen på en jente hele tiden, merkelig.[:)]
Fikk se hode, fjeset, kroppen, hjerte, lunge, nyre, ryggmargen  osv, kjempe gøy.
Det beste var da hun begynte å sutte på fingeren (fikk eg bilde av), knyttet hånden slik at vi kunne telle fingre (fikk vi og bilde av), og tok seg ett kjempe gjesp (da var ikke ordmor rask nok, fikk ikke bilde av det)[:D]
I alt så kom vi ut med 5 bilder (måtte ikke betale, selv om vi egentlig skulle betale 50 kr)[8|][:)]
Så no venter eg bare på å kjenne den ille jenta mi der inne, vet hun spreller som bare det, så eg venter i spenning.

Du må bare gle deg til du er 18-19 uker på vei, er vel da du skal til ordinær UL.?.[;)]

Så kjekt da![;)][:D] Ja, gleder meg veldig til det.. Gleder meg enormt til å kunne senke skuldrene litt når jeg er kommet over 12uker...og at magen begynner å vise da, osv..[:D] Litt frustrerende tid nå egentlig[8|] Kan liksom ikke glede deg for mye, for ting kan jo skje..så..ja, bare gleder meg til å komme noen uker lengre...der du er nå![:D] Se en "ekte" baby på skjermen (var på ul på tirsdag, fikk vårt første bilde av nurket[:D], men skal jo litt fantasi til der da..[;)]), kjenne spark, ikke minst ha gravidmage (hihi!) osv...[:D]

Skal til fastlegen på 1.kontroll 25april! (den timen hos spesialisten den 10. hadde jeg visst misforstått litt, det var bare en sjekk om at alt fremdeles var i orden, siden jeg måtte ha litt extra hjelp..eller noe sånt[;)]) Måtte ha med meg "tisseprøve", så skulle jeg først inn til legen, så på laboriatoriet...de neste gangene måtte jeg komme 15min før for da var det lab først og legen etterpå...?! Litt nyskjerrig på hva jeg har i vente der...[;)]
Når var du på første kontrollen? Fikk du beskjed om å kontakte jordmor der, eller er det "valgfritt"?[8|]

Hehe, eg vet. Den tiden du er i no syns eg var fryktelig fustrerende.
Var dårlig som FY, men kunne liksom aldri klage, følte meg bare små feit og ekkel husker eg. (var jo ingen som visste at eg var gravid)[:D]
Men etter de 12 første ukene så sa eg det til folk og da ble ting litt lettere, folk forsto plutselig hvorfor eg var dårlig og sliten.[;)]
Men bare vent, er så gøy når folk kan se at du er gravid (var først da eg sluttet å føle meg små feit)[:D]
Så no er eg stolt over magen min.
Men hat måtte gå til innkjøp av nye klær og gode sko (får så lett vondt i rygg og beina).

La meg se, var vel på min første kontroll i 7-8 uke, så sluttet eg å gå til lege og begynte hos jordmor. Det var mitt eget valg.
Ringte til jordmor samme dagen etter eg hadde vært hos legen og bestilte time, ville heller til en som hadde tid til meg.[;)]
Så eg begynte hos hun da eg var ca 14 uker på vei, og der skal eg fortsette, er stor fornøyd.
Følte hun hadde mye bedre tid til meg, hørte på meg og fortalte meg veldig mye nyttig. Hun satt jo av en hel time til meg, mens legen heller ville hive eg ut etter kontrollen.[;)]
Hun er helt lik som en lege, men kan ikke skrive ut sykemeld (tror eg) eller respt. Så da går eg heller til legen for de enkle tingene.[:)]
Men det er jo bare for deg å finne ut hva du liker best, lege el jordmor.[:)]

Oi, ble laaaangt dette.[;)]

Hmmm...oki... Har nettopp byttet fastlege, bare vært der en gang, men hun virket veldig ok da...Kanskje litt annerledes når legen faktisk er en dame, og har gjerne vært gjennom et/noen svangerskap..?! Men får se det litt an hvordan jeg føler meg der da..
Men en jordmor, er ikke det en person som skal følge deg hele graviditeten, og være med på fødselen? (Eller har jeg totalt misforstått[8|][:D]) Det gjør jo ikke en lege.... Nei, får ta å spørre hun kanskje, hva som er "normalt"[:)] Eller som du sier, finne ut hva jeg liker best..[:)]

Er ikke noe særlig å prøve å "være den samme", sånn ovenfor folk i klassen og jobb som ikke vet noe, når en sliter med alle disse svangerskapssymptomene nei... Sambo telte mine da, og kom frem til at jeg har 12symptomer....[8|] Men som legen sa, jeg skal være glad for alle symptomer jeg har, for det tydet på at alt skulle gå bra[:)] Og det at jeg har sett hjertet banke to ganger er jo også veldig positivt[:)] (Må bare skrive dette for å roe meg selv litt ned..[8|][:D])

Nei, får ta å finne sengen her etterhvert... Var tidli oppe idag å hadde krl fremføring([:'(]), så har jeg vært på jobb resten av dagen..og skal på jobb igjen i hele morgen...[:(][:'(] Jaja....God natt[8D]

Hmm. Du har vel ikke tillfeldigvis fått deg lege på Nesttun legesenter el hva det heter, vis a vis kirken?[8|]
Har nemilg nettopp byttet lege dertil sjøl.[:)] En dame.
Neida, jordmoren kommer bare til å ha kontroller med meg og samtaler, svangerskapskurs sammen med de som har termin rundt når eg har det, og ordner alt som trengs å ordne osv, når eg kommer på sykehuset så får eg den jordmoren som er på vakt der.[:)]

Hei hei!
Hvordan går det? Noe nytt?[:D] Skal ikke du også legge ut magebilde?[:D] Har vært å sniktittet litt her...misunner dere med de flotte magene...gleder meg til jeg også er der[:D] 
Jeg skal på 1.kontroll imorgen og er veldig spent på den.. Men høres ikke ut her inne som jeg kan forvente meg noen ul..og det syntes jeg er litt kjipt..[8D] Vil vite og se at alt er iorden!
Ellers har sambo fått seg ny jobb også[:D] Istedetfor 6uker på/av, er han 4 uker på/av....Hjelper litt på[:D]

Heisann.[:D]
Her går det bare bra.
Nei, aner ikke hvordan eg gjør dette med bilder, dessuten har eg ikke vært så flink til å ta bilder av magen min.[&:]
Uff, kanskje eg burde vært litt flinkere, sikkert gøy å ha senere.[:)]
Jaja, får ta det igjen no da.

Ja, er alltid like betryggende å få UL, eller høre hjertelyden, men man må vel bare ta til takke for det man får på disse sjekkene tenker eg.[8|][:)]
Eg er så fordømt utålmodig for eg kjenner ikke min lille i magen, fader altså.
Alle andre her inne kjenner sine syns eg, men ikke meg, neida.
Vet jo at hun spreller som bare det der inne, syns godt hun kunne gitt fra seg et spark eller to.[:D]

Så kjekt for dere, da blir det ikke så lenge fra hverandre. Det er jo godt.[:)]

Back
Topp