S.Reve

hissigproppen

Forumet er livet
Kan du legge ut pizzasnurroppskrift, steg for steg og t-skje varianten.

Og så gjerne en forklaring hvordan man gjør det om man skal servere dem senere enn man lager dem. (fryser man dem halvstekt?)

jippi!!!

Denne oppskriften vil jeg også ha. Passer jo perfekt med skoleungdommer i hus.[:D][:D][:D][:D][:D]

Duuu.... *se snilt og pent på*

Slenger du ut en oppskrift og fremgangsmåte? [:D]

hehe,jeg har starta et dårlig liv med mye lovnader og lite fritid ser jeg.. [8D]

Men her er den:

En pakke kjøttdeig
1 tacokrydder eller annen pizzasaus (hjemmelaga er godt!!)

1 pk tørrgjær
2,5dl vann
2.5dl melk
1dl olje
1ts salt
mel
Vil du ha den litt grovere så kan du ha i havregryn og bygggryn i tillegg til sammalt hvete.

Jeg pleier alltid og ha i melken kald,så har jeg kokvarmt vann fra springen oppi,tilsetter gjær,la de elte,så har jeg i olje og salt,lar det gå litt i maskinen,så har jeg i melet,usikker på mengden,men kjøp en 2kg så har du hvertfall nok.

La deigen være litt seig,for om den blir for tørr er den ikke noe god..

La deigen stå og heve.

Stek kjøttdeig,evt skinke med grønnsaker,du kan velge selv fyllet.
La den stå og bli kald,om den er for varm vil det bli et kaos og rulle ut [:)]

Del deigen i biter,rull til en bolle,kjevle ut på samme måte som til skillingsboller,ha på fyll og ost,rull sammen som en pølse.

Skjær opp i passe biter,dryss over litt oregano og stek på 160grader i 12-15min,om du skal fryse ned,så pleier jeg og steke til de setter seg også steke de når jeg ta de opp for og bevare den "nybakte" følelelsen samt også at den ikke blir for tørr.

Håper dette var ok [:D]

Oppskrift på hjemmelaga saus?? [:D]

Det skal fela meg bli beste bursdagsmaten ever!! [:D]

Back
Topp