S/F-mål

jomfruen-82

Betatt av forumet
Står til med dere damer[:D]? Endelig er kvalmen over...HERLIG!!! Lurer litt...Da jeg var 13+3 var s/m-målet mitt 13cm. Synest i grunnen det er litt stort.Noen som vet? Legger til at dette er mitt 3 svangerskap.

Dette var 2 kontroll og første gang legen målte. Det varierer sikkert fra lege til lege når man begynner å måle.

Er det den søylen som står på helsekortet??????? Hva er egentlig det.....???????[:D]

Dorothy_1[:)] Symfyse/fundusmål er når man måler fra enden av skambenet og til livmorens topp. Altså størrelsen på livmoren i cm... På kortet er den røde streken gjennomsnittlig størrelse i forhold til antall uker man er på vei. Men så lenge man er innenfor grønne feltet, er innen normalen.[:D]

Okey, Er 16 + 6 uker på vei, Er vel sikkert litt tidlig ennå, For di har Ikkje målt det her.... [:D]

Med meg målte de for første gang når eg var 23 uker på vei... da var SF målet mitt 20

Jeg var 12 cm i uke 11 - aner ikke hva som er normalt.

jeg hadde 18 cm i uke 17,det var 1 cm over den grønne linja[:)]

Jeg har har den langt over normal ikke innfor det grønne feltet...men jeg var på sykehuset på lillejuleaften for og skjekke om det var noe galt!Det viste seg at jeg hadde rikelig med fostervann...så jordmor og lege sier den kan komme når som helst så nå er ivertfall allt klart til babyen kommer!klem.............[;)]

uke 15 var jeg 13 cm
Uke 19 var jeg 17 cm
uke 24 var jeg 22 cm

Så jeg ligger helt på streken

Back
Topp