Hei,
noen som vet hva det betyr å ha forhøyede verdier på S- Østradiol 17beta? Syklusdag 21-23?
noen som vet hva det betyr å ha forhøyede verdier på S- Østradiol 17beta? Syklusdag 21-23?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Jeg er ikke supergod på hormoner, men trodde østradiol skulle måles i follikelfasen (tidlig i syklus)?
Aha, så kanskje det er irrelevant nå?
Nå tenkte jeg meg ikke om og tok dag 21-23 siden det er der jeg nettopp var i syklus, og så skal jeg ta prøve dag 3-5 når jeg kommer dit. Men da blir det ikke samme syklusKanskje jeg bør ringe legen i morgen ...
Jeg har alltid målt tidlig i syklus hvertfall. Skal du ta generelle hormonprøver? Tror ikke det har så mye å si at du måler i en annen syklus, så lenge du får riktige verdierAha, så kanskje det er irrelevant nå?
Nå tenkte jeg meg ikke om og tok dag 21-23 siden det er der jeg nettopp var i syklus, og så skal jeg ta prøve dag 3-5 når jeg kommer dit. Men da blir det ikke samme syklusKanskje jeg bør ringe legen i morgen ...

Østradiol, sammen med FSH, må tas tidlig i syklus (dag 2 eller 3).
https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/#
Jeg har alltid målt tidlig i syklus hvertfall. Skal du ta generelle hormonprøver? Tror ikke det har så mye å si at du måler i en annen syklus, så lenge du får riktige verdier![]()
Da ville jeg i allfall ikke bekymret meg for denDa er det kanskje det samme han har lagt inn for begge prøvene. Jeg tar generelle hormonprøver nå for i forbindelse med utredning. Blir henvist for ivf over sommeren. FSH var fin, eller alle var innenfor normalen bortsett fra Østradiol, men hvis den skal tas tidlig i syklus har det nok ikke noe å si nå. Hadde også prøver for et halvt år siden og husker det var tatt på syklusdag 2. Da var østradiol innenfor referanseområdet.
Da ville jeg i allfall ikke bekymret meg for denLykke til med oppstart av IVF, det blir spennende ❤
Kjenner jeg er veldig spent, og også optimist nå. Han spesialisten jeg møtte var helt fantastisk, ga meg team-følelse, og han klarte å sette ord på følelsene mine helt uten at jeg sa noe, så begynte nesten å grine hos han Så herlig! ❤ Det blir nok veldig bra! Da får du komme inn og henge med den gode gjengen på assistert. Det er så mye god erfaring å høste der ❤Tusen takk!Kjenner jeg er veldig spent, og også optimist nå. Han spesialisten jeg møtte var helt fantastisk, ga meg team-følelse, og han klarte å sette ord på følelsene mine helt uten at jeg sa noe, så begynte nesten å grine hos han
![]()
Så herlig! ❤ Det blir nok veldig bra! Da får du komme inn og henge med den gode gjengen på assistert. Det er så mye god erfaring å høste der ❤

Tusen takk!Kjenner jeg er veldig spent, og også optimist nå. Han spesialisten jeg møtte var helt fantastisk, ga meg team-følelse, og han klarte å sette ord på følelsene mine helt uten at jeg sa noe, så begynte nesten å grine hos han
![]()
Masse lykke til! Så fantastisk! Å møte på de rette menneskene har virkelig alt å si i denne prosessen!Masse lykke til!
![]()
Det er så sant! Man er jo sårbar i en sånn prosess, da er det godt å høre at "du kan lykkes både 1, 2 og 3 ganger før dette er over. Vi må tenke på alderen din, det kommer vi ikke fra, men som sagt, du har gode sjanser for å lykkes". Det har så mye å si å møte seriøse fagfolk som SER deg
Og som ikke minst ser løsninger fremfor hindringer.