Søvntips?

Birdy_

Glad i forumet
Nå som den værste utmattelsen er over har jeg plutselig fått problemer med å sovne. Og jeg har verdens beste sovehjerte, har kunnet sove hvor som helst og når som helst. Nå ligger jeg og vrir meg et par timer nesten hver kveld. Jeg får til slutt sove hvis jeg ligger på magen, men det er ubehagelig mtp puppene for tiden, og regner med at det blir mer eller mindre umulig etter hvert.
Noen tips? Hvordan kan jeg lære meg selv å sovne i andre stillinger, og når jeg vil sove? :p
Har prøvd å være så aktiv at jeg blir utslitt, legger selvsagt bort telefon, mørkt rom etc

Er sånn selv(ikke helt lik) men ja sov for det meste godt de første ukene, nå sover jeg bare noen timer hver natt, men jeg var sånn sist svangerskap også og jeg hadde det helt fra første trimester og til jeg fødte. Jeg lærte meg den gangen og sove med ammepute (bbhugme) i mellom bena på siden og sånn har jeg sovet siden, men i natt var det vel to timer eller noe tilsammen så ble ikke mye uansett. Men har skjønt flere sliter nå å sove pga alt fra puppene til varmen etc, så er vel kanskje ikke så mye å gjøre med det bare det ikke går for langt;)

Er sånn selv(ikke helt lik) men ja sov for det meste godt de første ukene, nå sover jeg bare noen timer hver natt, men jeg var sånn sist svangerskap også og jeg hadde det helt fra første trimester og til jeg fødte. Jeg lærte meg den gangen og sove med ammepute (bbhugme) i mellom bena på siden og sånn har jeg sovet siden, men i natt var det vel to timer eller noe tilsammen så ble ikke mye uansett. Men har skjønt flere sliter nå å sove pga alt fra puppene til varmen etc, så er vel kanskje ikke så mye å gjøre med det bare det ikke går for langt;)
Så løsningen er å bare lære meg å leve med lite søvn? Takk? :p Og jeg som er så glad i å soooove :love7 jaja, hjelper forsåvidt å vite at jeg ikke er alene :) får jobbe litt med å sove med den puta når jeg kommer hjem fra ferie

Desverre ingen gode tips, selv om det er mitt 5.svangerskap:hilarious: er selv magesover med godt sovehjerte. Min erfaring er at det blir bedre og går seg til av seg selv.

Jeg sliter med at jeg våkner utallige ganger for å tisse, i natt våknet jeg sikkert annenhver time:banghead:

Uff, sliter med det samme altså! I tillegg må jeg opp for å tisse i løpet av natta, som igjen fører til 1 time til med å vri seg og prøve å sovne igjen :banghead:

Jeg sliter også med å sove for tiden, sikkert fordi det er så dyrisk varmt.... :oops: Håper det blir bedre når den verste varmen går over!

Ingen tips dessverre, sover elendig selv og har gjort det av og på i ukesvis nå, så tror det må være hormonelt. Krysser alt jeg har for at det blir bedre i andre trimester, håper søvnen kommer seg snart for deg også!

Jaja, jeg får tenke at jeg om ikke annet får hvile her jeg ligger :p og så får jeg sove når jeg blir pensjonist 8-)

Anbefaler ei skikkelig søvndyssende bok. Feks "the joy of less" var helt utrolig på det punktet, når den tar for seg hvordan man rydder ut ett og ett område av huset :goodnight

Sliter her også. Ha mobilfri og tvfri sone på rommet. Legg deg kun når du er trøtt. Ta en varm dusj før senga. Bytt ofte sengetøy siden det er så godt å legge seg i nytt. Ha vifte rommet for å få sirkulasjon på rommet og sov gjerne alene. Det er noe med at hvis man tror man plager partner med å vri seg så blir det vanskeligere å slappe av:p lykke til!

Hvis noen kommer med noen magiske tips så Jatakk!
Sover mellom 0 og 3 timer hver natt hvor disse 3 ikke er sammenhengende :schocked028
Er sykemeldt heldigvis men prøver å være fungerende mamma for resten av flokken og.
Er bittelitt smug takknemlig for Sfo som begynner til mandag

Sniker fra mars 2020:)
Hvis du er magesover, kan du prøve ut bbhugme. Så en film om bruksområdene dens, og da knyttet de endene sammen slik at du fikk et lite hull du kan legge magen nedi. Må nok prøve deg fram mtp brystene, men da skal du kunne ligge trygt mtp mageboeren din :happy:

Har allerede kjøpt den. Bruker den ikke såå mye enda, men ser allerede den kommer til å bli godt brukt når magen blir større :)

Sniker fra mars 2020:)
Hvis du er magesover, kan du prøve ut bbhugme. Så en film om bruksområdene dens, og da knyttet de endene sammen slik at du fikk et lite hull du kan legge magen nedi. Må nok prøve deg fram mtp brystene, men da skal du kunne ligge trygt mtp mageboeren din :happy:

Har allerede kjøpt den. Bruker den ikke såå mye enda, men ser allerede den kommer til å bli godt brukt når magen blir større :)
Gjorde det sist, og var digg for å kunne slappe av litt på magen på dagen, men ble alt for styrete/fastlåst på natta.
Var gravid på sommeren, så gjorde det også for å få litt sol på ryggen innimellom når jeg sola meg :D

Back
Topp