Søvntips? Jeg blir gal...

dumidalia

Gift med forumet
Lillebror holder leven på kveldene. Ikke alle kveldene og ikke like lenge alltid, men noen kvelder sliter han altså på de innerste nervene i hjernebarken min.. I kveld tok det over to timer før han roet seg og sovnet. Vi prøver det aller meste, pupping, bæring, byssing, synging.. Det eneste vi ikke prøver er skriking, det er helt uaktuelt og hadde uansett neppe funket. Han vil ha mer pupp, men blir sint når det kommer melk. Han er veldig lite glad i smokk, men tar den en liten stund. Det er ingenting som får han til å sovne! Han gråter ikke, så lenge vi ikke legger han ned og forlater.

Er det noen som har noen tips? Storebror var helt annerledes, pupp og god natt og så sov han 12 timer..

Uff, stakkars både deg og han.. Her tar jeg henne i armene, gir a smokken ( hu tar den bare hvis hu er trøtt da ) og bysser til hun sovner, el legger henne i vogna og triller rundt om i huset, el rister senga hennes mens jeg synger el hysjer ( ikke sånn sint hysj, men sånn kose hysj )....

Har du prøvd å bære i sjal? Då får han være tett inntil deg og du blir litt mindre sliten enn om du må bysse på han

Ja, har prøvd. Han sovner ofte fort både med pupp og sjal, men våkner med en gang jeg tar han bort eller rører på meg. Og da nekter han å sove igjen, uansett hva jeg gjør.
Han kunne gjerne ammet hele kvelden for min del, men jeg får så vondt i brystene at det går ikke.. Så en gang må han jo kobles fra..

Har du noe i senga hans som lukter deg? T-skjorte f.eks.
Så har jeg hørt at lavendel skal gjøre barn søvnig og rolig. Drypp en dråpe lavendel i senga.
Lag det trangt i senga.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Takk for tips :) Lavendel hadde jeg ikke tenkt på.
I kveld prøvde jeg til og med å amme han i hans seng, slik at han bare kunne sovne der og fortsette med det... Gikk ikke ;p

Takk for tips :) Lavendel hadde jeg ikke tenkt på.
I kveld prøvde jeg til og med å amme han i hans seng, slik at han bare kunne sovne der og fortsette med det... Gikk ikke ;p
Håper du finner en løsning, slitsomt for deg og lillemann.

I kveld sovnet han fort og sov videre når jeg gikk derfra, våknet 45 minutter senere og fikk litt påfyll og sovnet igjen. Dette kan jeg absolutt leve med! Det er fint å få noen enkle kvelder innimellom :)

Håper han fortsetter slik da:)

I kveld sovnet han fort og sov videre når jeg gikk derfra, våknet 45 minutter senere og fikk litt påfyll og sovnet igjen. Dette kan jeg absolutt leve med! Det er fint å få noen enkle kvelder innimellom :)
så bra :) håper det er eiN ny trend!

så bra :) håper det er eiN ny trend!

Jeg krysser fingrene for det! Men vi har hatt noen sånne kvelder før også, før det er tilbake til to-timersrunden. I dag tok mannen med storebror på badet først, slik at vi fikk roet helt ned med dempet belysning og litt sang og kos før vi gikk på badet. Tok alt veeldig stille og rolig, slik at når vi kom i senga var han ikke oppspilt slik han bruker å være når jeg steller begge to samtidig og legger dem samtidig. Det funket i dag, så får vi se i morgen da.. :p

Back
Topp