søvnrytme 3 mnd

lottemor89

Andre møte med forumet
hei!

Jeg har en liten gutt på 3 mnd, snart 4. Han nekter å sove i sin egen seng. Han skal bysses til han sovner både dag og natt. Han vil ikke ligge alene, skal alltid ligge i armene mine å sove. Om natten sovner han ikke før kl 3 og da kan jeg legge han i sin egen seng. Han får bade, ny bleie og mat før han legger seg, men han skriker uansett… Viss jeg tar han opp så blir han helt stille, men med en gang jeg legger han i sengen så begynner han å skrike.. 
Hvordan kan jeg få han til å legge han i sin egen seng og faktisk sovne uten byssing? og tidligere på kvelden isteden for 3 på natten… 

Så hater han å ligge på babygymmen sin å lege selv. Med en gang jeg legger han ifra meg så begynner skrikingen. Kan legge meg ved siden av han på babygymmen, men det hjelper ikke… Han skal bare ligge i armene mine hele dagen og natten :/ 

Ammer ikke (får nan), har prøvd smokker (flere typer) men han vil ikke ha smokk, har prøvd å pakke han godt inn i teppe, legge han på siden og på magen, i vognbaggen… men ingen ting som funker for denne karen her…. 

Er veldig likt hos oss, så har dessverre ikke noe særlig råd å komme med:( Skal følge med på tråden...

Her er luftsmerter roten til alt vondt da. Sover lite og er, unnskyld meg, pissesur, hele dagen på grunn av dette. Trøtt og har vondt, ingen god kombinasjon.
Virker det som om han er plaget av noe din også kanskje?

Hvis han blir rolig og sovner på deg, er det jo åpenbart at det er det som skal til. Han vil sove på en av foreldrene sine, ikke alene i sengen. Han er ikke baby så lenge uansett, prøv å nyte det :)
Kjøp et bæresjal, så kan du bare knyte han fast på deg, så kan han sove der mens du gjør alt annet.

(Har han vondt osv, er det noe annet, da trenger han jo fortsatt den nærheten hele tiden, men også mer hjelp. Spør helsestasjonen.)

Nå har jeg vært igjennom det to ganger.. og vet du hva?

NYT DET.. helt seriøst! Det er vondt nå når de ikke er så interessert i å kose så mye.. Har ikke tiiid!

Jeg ammet minste i søvn til han var nesten 11 mnd gammel.. Da bet han så mye at jeg MÅTTE slutte (fikk sin første tann da han var 3 mnd).. 

Han tok heller ikke smokk! Var bare ikke interessert.. En 3 mnd gammel baby er jo såå liten.. Tenk, det er 1/3 av hele den tiden han har brukt i magen din! Alt er stort, skummelt og ekkelt for de ennå! 

virker som det er lufsmerter her også :/ han blir irritert og veldig sur. får ikke skikkelig søvn noen av oss :(

har egentlig ikke så mange råd og komme med, men vil bare si att jeg ANGRER såååååå mye på att jeg på død og liv skulle få mini til å sovne av seg selv og ikke være "avhengig" av mammaen sin... var en stund att jeg så for meg att jeg måtte bysse han til han ble 18..! :/ så da gikk jeg hardt inn på å lage rutiner som funket.. og for all del det har jeg fått til.. men nå har jeg faktisk fått en mini som ikke klarer å roe seg hos meg om det er noe.. for han må sovne av seg selv alene... 

nå har han vært syk noen dager, og han sovnet faktisk i armene mine her den ene dagen <3 gud så nydelig det var!!! 

rådet mitt er, slapp av og nyyyyyyyt det :) de vokser alt for fort opp til å ikke "trenge" oss.... 

og ang kl.slettene han sovner på vil nok endre seg av seg selv om ikke så lenge :) 

er ikke det at jeg ikke vil ha kosetiden, men han gråter i et sett… han er prematur så jeg har baby ganske lenge :P Første mann var helt annerleder (vet at ingen barn er like), men er så slitsamt med tanke på vesla som ikke får den tiden med meg som jeg burde gi ho… For jeg har Julian hengende på armen hele tiden, så kan ikke være med på legeplassen med ho å huske med ho på fanget å skli lenger :/ Så får jeg nesten ikke gjort noe i huset, for han skal bare ligge i armene… har sånn bæreting, men den nekter han å sitte i… 

gjør ikke så mye at han er sånn på dagen, men etter 4 mnd med veldig lite søvn så føler jeg at jeg snart møter veggen… noen ganger så skjer det at på 48 timer så har jeg bare sove 3 timer… så blir sliten av å gå sånn…. 

lottemor89 skrev:
er ikke det at jeg ikke vil ha kosetiden, men han gråter i et sett… han er prematur så jeg har baby ganske lenge :P Første mann var helt annerleder (vet at ingen barn er like), men er så slitsamt med tanke på vesla som ikke får den tiden med meg som jeg burde gi ho… For jeg har Julian hengende på armen hele tiden, så kan ikke være med på legeplassen med ho å huske med ho på fanget å skli lenger :/ Så får jeg nesten ikke gjort noe i huset, for han skal bare ligge i armene… har sånn bæreting, men den nekter han å sitte i… 

gjør ikke så mye at han er sånn på dagen, men etter 4 mnd med veldig lite søvn så føler jeg at jeg snart møter veggen… noen ganger så skjer det at på 48 timer så har jeg bare sove 3 timer… så blir sliten av å gå sånn…. 

uff da.. skjønner du er sliten!! men tror du han gråter fordi han har vondt noen vei? prøvd nå gi han sukker vann? det fikk min mini en stund, da han hadde mye mage vondt... eller kan det være tenner på gang? noen får jo tenner tidelig..?

viss jeg legger han ifra meg så hylskriker han, men med en gang jeg tar han opp da slutter han å skrike tildess det blir "kjedelig", så skriker han på nytt igjen. når jeg går turer på dagen så hylskriker han i vognen til jeg tar han opp :/ og kan aldri legge han ifra meg før han har komt i djup søvn :( Syns så synd på vetla … ho vil så gjerne være med mamman sin alene, men det går ikke..(ho er 3 år)… så håper han kan sovne tidligere snart :P han sovner mellom 3 og 6 på natta, så står vetla opp mellom 7-8.. 

trudde det var tenner så han fikk sånn tannmiddel og stikkpille, men fungerte ikke :( og sukkervann får han, men han gråter med en gang han har drukke opp… så spiser han mye, så har minket med melk og gitt han kokt vann… men det har jeg gjort i 3 uker nå :)

Vi har hatt det slik med begge 2.
Minsta her er 3 mnd og. Vi tok et par turer til manuellterapeut, og då vart det bra med en gang.
Typisk her i huset iallefall, er at ungane er/har vore umulig å legge i fra seg når dei har vondt en plass.

Så kanskje det kan være verdt et forsøk?

Hmm.. sånn var eldste min og, viste seg at hun har melkeallergi.. Eller, tåler melk i mat osv, men hun tålte ikke melkeerstatning eller ren kumelk.. 

Kiropraktor eller manuelterapaut kan og være noe å sjekke opp i! =)

Ja, må og legge til at ingen av mine har tålt at eg har spist ting som inneholder kumelksproteiner....

Villemoen skrev:
Ja, må og legge til at ingen av mine har tålt at eg har spist ting som inneholder kumelksproteiner....

Da ville jeg prøvd en boks med nutrigamen.. Du merker fort på babyen om det virker.. den er ganske dårlig på smak men ha litt sukker i første gang du gir.. 

Hvordan er avføringen hans da?

lottemor89 skrev:
hva er nutrigamen? :P 
han har fin avføring… hver 2 dag :) 

Det er melkefri melk! =) hehe.. 

Sånn er det bare. Altså, det er så enkelt som det. Som foreslått over, kjøp bæresjal så du får armene fri i det minste. Samsov og bare nyt det. Det er svært få babyer som "sovner selv" når de er så små, og det er jo heller ikke det som er naturlig for de små. De trenger nærhet og kos, og de har det som primærbehov hele tiden.. 

forstår ikke at du kan si at jeg skal nyte det!!! Hvordan kan man nyte at barnet ditt bare skriker? At det er ingen ting som roer barnet? Går ikke an å nyte barnegråt når barnet gråter 4 mnd i strekk!!

han vil ikke ligge i bæresjal! Har prøvd i flere uker med det. 

lottemor89 skrev:
forstår ikke at du kan si at jeg skal nyte det!!! Hvordan kan man nyte at barnet ditt bare skriker? At det er ingen ting som roer barnet? Går ikke an å nyte barnegråt når barnet gråter 4 mnd i strekk!!

han vil ikke ligge i bæresjal! Har prøvd i flere uker med det. 

Vel, ¨det bør jo være rimelig åpenbart at det er å ligge som er problemet, da.. Han kan jo sove sittende i bæresjal? Det Labambie mener er ikke at du ksal nyte skrikingen, men gi etter for barnets behov og så nyte den tiden han IKKE skriker, fordi behovene er oppfylt.

Back
Topp