Vår datter har også akkurat bikket 4 mnd. Vi regulerer søvnen litt etter appen "Napper", samt følger med om hun starter å vise tegn på trøtthet, gnir seg i øynene, gjesper osv.
Da er det som regel leggetid mellom 20 og 21, alt etter når hun har siste blund for dagen og hvor lenge ho sover da. Før ferien var det rundt 19-20, men tror hun har forskyvet det litt nå når vi har vært på tur. Vi har også hatt en leggerutine fra 1 mnd, startet tidlig i håp om at det ville gjøre det enklest mulig å få henne til å se når det var natt og dag, noe som skjedde ganske tidlig egentlig.
Jeg ammer henne før vi starter på rutinen så ho ikke forbinder ammingen med soving. Vi senker lyset i leiligheten først, bytter bleie og synger samme sangen hver kveld, tar en liten runde med klut for å vaske i ansikt, hals, hender og føtter og i folder. Så er det pysj før vi bærer henne i seng og sier at det er natta.
Noen ganger sovner ho på 10-15 min, andre en halvtime. Somregel med lite motstand, der ho bare ligger og vrir seg rundt omkring til ho sovner med kosekluten sin. Enten jeg eller samboer sitter i sengen vedsiden av og venter til ho sover før vi går ut. Ho sover somregel til 23 tiden før ho vil ha mat igjen, så en gang mellom 2 og 4 og igjen i 6-8 tiden. Har planer om å starte med litt mer faste tider for leggetid og våkentid etter ferien i håp om litt mer stabilitet.