Søvnrutiner

Hortencia

Andre møte med forumet
Vi har en liten gutt, vår første, og vi prøver oss frem med soving og spesielt legging for kvelden, og får råd fra alle kanter.

Vi trodde vi hadde en rutine, men nå har alt endret seg, kan det være maten, den siste vaksinen... Han sover cirka 3t på dagtid fordelt på 2-3lurer. Og så er det natt mellom 19-22 en gang. Vi hadde en periode der han våknet og ble ammet 1-2ganger om natten, men så har vi vært inne i en periode der han ønsker mat(eller kos?) 4-5ganger om natten.

Nå for tiden føles det som om jeg ikke klarer å tolke han og de rundt meg skjønner ikke hvorfor han våkner ofte etter bare en time eller to etter kveldsgrøt og amming(+lek og bad).

Jeg vet at alle barn er ulike, men gode erfaringer kan vel ikke deles for ofte? ;)

Hva er deres rutiner, på dagtid og kveldstid, rekkefølge på stell, bad, mat/amming, lek?
 
Her har vi det ganske likt dere... 3-4 timer fordelt på 3-4 hviler på dagen..hun legger seg ca 19.00. Her hadde vi 2 matinger fra 19-06 frem til 3 mnd vaksinen etter det har det vært alt fra 3-10 matinger. Den siste uken har hun fått tenner og da har hun vært våken nesten hver time. Hun ammes og får grøt på kvelden...jeg har tenkt at det er utviklingssprang og tenner som er årsaken slik at jeg tror ikke det nytter å gjøre store endringer...men Gud så slitsomt, håper det endrer seg snart!

Ikke mye hjelp dessverre men kanskje litt godt å vite at du ikke er alene☺️
 
Uh ja her også er det maaange koseamminger om natten etter han ble 4mnd. Spiser liksom ikke så mye, så er nok ikke sulten, men må ha puppekos. En sjelden gang er smokk ok, men stort sett må puppen frem. Kan sove opp til 3-4timer fra han legger seg, men fra midnatt er det stort sett hver til hver andre time. Ingen gode tips, men absolutt medfølelse :)
 
Det er veldig godt å vite at man ikke er alene. Ingen rundt oss som har barn i samme alder, og nesten bare venner med mange barn, de er så erfarne med dette.
Vi har mistenkt en stund at det kan være tenner i gjære(Langt der under gommene) for han har gnagd på hendene sine i over en måned. Mulig det bare har blitt forsterket det også, og så kom vaksinen på toppen.

Ekstra slitsomt når man er alene i perioder også, men nå skal vi være to en stund, det blir godt :)
 
Ganske likt her også :) Litt frustrerende, for man føler at man har funnet en rutine også plutselig snur hun opp ned på hele opplegget :p
 
Sover fra 20-8med 3-5 amminger.
Sover ca 20-30min 3 ganger ila dagen.
Gir grøt rundt 12 og 19.
 
Back
Topp