Søvnrutiner

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Etter jeg var på barselgruppe igår og vi pratet mye om søvnrutiner, fikk jeg lyst til å prøve og se om jeg fikk henne til å sove alene.
Fram til nå har hun sovet i dobbeltsenga sammen med oss, og jeg har ammet 3-4 ganger i løpet av natta.
Men igår ammet jeg masse på kvelden, før jeg la henne i babykurven hennes. Av mangel på eget rom står den i en krok i stua, og vi har hengt opp en gardin foran.
Jeg la henne rundt kl. 23, og da sov hun helt til 04. Jeg ammet, og så la jeg henne igjen våken i kurven så hun sovnet av seg selv. Og da sov hun igjen helt til 08.30.
Så denne natten har jeg sovet kjempebra!
Er spent på å prøve dette de neste nettene og se om det går like bra. Håper dette blir rutinene fremover, og at vi ikke bare hadde flaks denne gangen.

Høres godt ut å få sovet ordentlig :-)
Vi gjør det samme her, men det funker ikke like bra ;-)

Her har hun egen seng inne hos oss, men har litt skrekk for å sove i den før midnatt, vil helst bare spise og små sove på fanget. Så sitter ofte i senga og mater henne fra 22.30 til ca kl 00.30 hver natt.Rekorden hennes er på natta å sovne kl 23 og sove til 5. Men er oftere 3-4 timer, og av og til 2 timer.

Deilig med søvn:) Har øvd på å sovne alene idag vi også. Og ser ikke ut til at det blir noen stor kamp. Nå sovna han alene i kurva si, til tross for at han kava fælt. Men jeg var flink og tok han ikke opp. Bare holdt en hånd på han når han styra som verst og da roa han seg:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det funker fortsatt som bare det, så det kan absolutt anbefales!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Høres deilig ut, men passer ikke for meg. Må ha henne i nærheten, så jeg kan høre henne puste. Litt pysete av meg :P

Men etterhvert skal hun flytte i egen seng altså, hun må bare bli litt større først.

Høres deilig ut, men passer ikke for meg. Må ha henne i nærheten, så jeg kan høre henne puste. Litt pysete av meg :P

Men etterhvert skal hun flytte i egen seng altså, hun må bare bli litt større først.
Var sånn de første ukene jeg også, men ble fort tryggere:)

Her har hun aldri sovet i senga vår.

Hun sover i egen seng, legger henne 2230 i senga (hun sover på sofaen frem til da) og våkner kl 0700.

Utrolig deilig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Var sånn de første ukene jeg også, men ble fort tryggere:)

Er litt hønemor jeg.
Er femåringen syk, så har jeg han på rommet vårt også... Og lillemor er helt ekstrem på gulpingen sin også, er redd hun skal bli kvalt.

Jeg tenker, med fare for å provosere noen, at det er naturlig både å sove sammen og amme flere ganger om natta, så lenge det er det babyen vil. Og jeg har lest at det ofte er prestisje i barselgruppe å amme lite om natta.. Vi som ammer får jo hormoner som gjør at vi sovner fort inn igjen. Jeg kommer ikke til å starte med tiltak for å redusere nattamingen før vi begge føler oss klar, det er nok noen måneder til. Det er flere positive ting med å amme om natta, feks oprettholdelse av produksjon av melk m.m se www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Nattamming-er-viktig/.

Sent from my iPad using BV Forum

Skjønner bare ikke poenget med å vekke en baby som sover om natta.
Om han/hun våkner er det jo en annen sak.

Skjønner bare ikke poenget med å vekke en baby som sover om natta.
Om han/hun våkner er det jo en annen sak.

Poenget er vel at babyen skal få i seg nok mat og næring for å unngå å bli slapp, og for at mor skal opprettholde melkeproduksjonen. Ei hel natt er maange timer uten mat, mtp hvor ofte de er vant til å spise på dagtid.

Jeg kommer ikke til å starte med tiltak for å redusere nattamingen før vi begge føler oss klar, det er nok noen måneder til. Det er flere positive ting med å amme om natta, feks oprettholdelse av produksjon av melk m.m se www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/Nattamming-er-viktig/.

Sent from my iPad using BV Forum

Ikke begynt å tenke på avvenning vi heller. Samsov og ammet førstemann til han ble lagt på eget rom da han var et år. Ikke noe problem og vi har aldri hatt en eneste våkenatt :) ingen våkenetter med nr 2 heller. Måtte avvenne henne da hun var 20 mnd, men da hadde hun jo fått sin dose med morsmelk føler jeg :P

Jeg ammer alltid to ganger mellom kl 24 og 07, hun våkner av seg selv og da får hun mat. Var vel bare første gangen hun bare våknet én gang.
Ville aldri vurdert å vekke henne når hun legger på seg så bra som hun gjør nå. Tjukk og god:)
Men folk får gjøre som de mener er best for sitt eget barn:)

Det er veldig godt å ikke ga henne i senga, for hun er veldig urolig når hun sover. Da får ingen av oss sove bra.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her ammes det en gang per natt, har lange soveøkter, men raser oppover i vekt, har ikke drevet noen aktiv avvenning, men begynt å innføre litt rutiner som har gjort soveøktene lenger, synes det er deilig :) Storesøster sov raskt 10 timer i slengen på natten, men fortsatte å gå fint opp i vekt allikevel, jeg tenker at friske barn stort sett regulerer matbehovet selv :)

Her ammes det en gang per natt, har lange soveøkter, men raser oppover i vekt, har ikke drevet noen aktiv avvenning, men begynt å innføre litt rutiner som har gjort soveøktene lenger, synes det er deilig :) Storesøster sov raskt 10 timer i slengen på natten, men fortsatte å gå fint opp i vekt allikevel, jeg tenker at friske barn stort sett regulerer matbehovet selv :)

Veldig enig med deg.

Back
Topp