Søvnrutiner på dagtid

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Hvor mye sover deres på dagtid? Hvor lenge er de våkne før de trenger en lur?
Syns min sover så mye for tiden (luksusproblem i know).

Sover gjerne 13 timer sammenhengde på natten. Står opp mellom 8-9. Sover igjen kl 10-11.
Sover igjen 13.30-15.00.
Legges kl 19.

Og resten av dagen er hun stort sett bare trøtt og sutrete.

Og er det noen som vet når det er vanlig å kutte ned til en lur? Min vil kun sove hjemme og det er så kjedelig å ikke kunne være med på ting fordi vesla må sove..

Står opp nornaltsett 0630 våken til 9 sover til 11 våken til 1330 og sover til 15 legger han 19-1930... Men stort sett lar eg han styre det som han vil...

Sover ca 11,5 timer på natta (våken for amminger da)
Våken i 2-2,5 timer
Sover i 1-1,5 time
Våken i ca 3 timer
Sover i 1-1,5 time
Våken i 4-5 timer før leggetid

Våkner mellom 6-7 og da går det ca 2,5-3 timer før han vil sove igjen, da sover han i alt fra 40 minutter til 1,5 time. Er så våken i 2-3 timer igjen før neste dupp som pleier å vare i 30-40 minutter og er så våken til han legger seg i 18.30-tiden.

Det går tre timer mellom lurene på dagtid. Hun sover stort sett fra 09:30-12:00 og fra 15:00-16-30. Så legger hun seg for natten mellom 19:00 og 20:00.

Her sover han stortsett ca12-13timer om natten og 2 x30 min i løpet av dagen... Nå er han syk og sover tre lurer på dagtid på ca 1t.. Kjempe uvant, da han aldri har sovet så lenge på dagen.. Men så er jo han mer urolig om natten nå som han er syk..

Legger seg mellom 18-19 og våkner stort sett mellom 5:30-6:30. Første dupp rundt 9, 30 min-1,5 time, varierer veldig. Dupp nummer to som regel mellom 13-4 en gang, 30 min-1,5 time.

Våken mellom 7 og 8. Sover ca. 9-11, 13-14, 16-17. Legges klokka 19. Av og til hvis han sover lenge på morgenen (9), kan han klare seg med bare to dupper. Men ellers er vi ikke i nærheten av å kunne kutte ned til to dupper enda.

Sover ca 4 timer i løpet av dagen. Og 12-13 timer om natten ;)

Våkner kl 7-7.30 ca. Sover igjen kl 9 til 10.-10.30. Er våkner til 13-14 tiden. Sover til ca 15. Våken til kl 19.

Det går tre timer mellom lurene på dagtid. Hun sover stort sett fra 09:30-12:00 og fra 15:00-16-30. Så legger hun seg for natten mellom 19:00 og 20:00.
Samme her:) ganske akkurat på klokka tre timer våkentid mellom duppene og 1 1/2t soving pr dupp. Hatt litt problemer med våken på natta, begynner å komme seg nå:)

Står opp i 6 tiden og er våken va 2 timar før han legger seg igjen. Da søv han mellom 2 og 3 timar - som regel. Så er han våken mellom 3 og 4 timar før han søv mellom 45 min og 2 timar. Legger seg rundt kl 19.

Her våkner hun 8-9 tiden som regel, tar første duppen sin litt over 11 og sover ca 40 min. Andre duppen tar hun ved 15 tiden og sover ca 40 min. Legges kl 19.

Dette er den ideelle dagen. Andre duppen er litt vanskelig å time, spesielt dersom vi er ute på noe. Hun sover ofte andre duppen når vi er ute og triller tur, dersom vi ikke er ute på noe annet, og nå som det blir kjøligere ute merker jeg at hun sover bedre og lengre ute. Dersom hun sover for lenge er det lett at leggetiden forskyves, så jeg lurer på om jeg må begynne å vekke henne

Det eneste som er fast hos oss er opp om morgenen i 6-tida og i seng på kvelden i 19-tida. Etter at det blei litt mer system på maten på dagen ser det ut til at hun vil ha tre lurer, men lengden varierer en del. Den første er sånn i 9-tida og ligger vel på en time. Så en rundt 12 og en på ettermiddagen, men de varierer fortsatt en del :)

Samme her:) ganske akkurat på klokka tre timer våkentid mellom duppene og 1 1/2t soving pr dupp. Hatt litt problemer med våken på natta, begynner å komme seg nå:)
Her har hun gått fra å våkne en gang på natta, til to-tre ganger. Trøtt som en dupp her jeg sitter. Håper det skal gå over av seg selv snart... ZZZzzz

Her har hun gått fra å våkne en gang på natta, til to-tre ganger. Trøtt som en dupp her jeg sitter. Håper det skal gå over av seg selv snart... ZZZzzz
Slitt med dette av og på i 2mnd snart nå, så skjønner deg. Sov igjenbom natta fram til han var 6mnd. Utrolig irriterende. Men i natt var det bare å sette i smokken de 2 gangene han våknet.. heldigvis!

Back
Topp