Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!
Er det noen som har merket noen endring i søvnen hos baby i det siste?
Her sover plutselig baby mye dårligere på natten og blir ikke helt klok på hva som forårsaker det![]()
Sniker
Min erfaring med 2 barn, er at det er noe som skjer helt frem til rundt 1,5-2 år. Eller minste er bare 10 mnd da, så vet ikke når søvnen virkelig vil stabilisere seg helt med henne, men de fleste opplever plutselig dårlig søvn natt eller dag, eller begge de første årenemange nevner typiske perioder med dårlig søvn rundt 4 mnd, 6 mnd og svært mange 8-10 mnd som den aller dårligste perioden.
Det som blir omtalt som søvnregresjonperiodene er 4,6,8,12 og 18 mnd. Ingen av mine har fulgt dette regelbundet, men elendig søvn i perioder med ca det intervallet har vi absolutt hatt. Minste sov ok- på natt til 4 mnd og siden det har hun ikke hatt noen skikkelig gode perioder for nattsøvn, men hatt visse uker som har vært ekstra ille.
Hold ut - plutselig blir det litt bedre igjen![]()
![]()
Æsj.Mi sover såååå bra nå. Men nå må jeg altså gå å vente på at hun skal sove dritt om en stund.
![]()
Hehe, bare å nyte når dt står på tenker jegog er jo ikke sikkert det blir så merkbart på henne heller!
Huffda, høres ikke noe kjekt ut at det skal være så ofte.Sniker
Min erfaring med 2 barn, er at det er noe som skjer helt frem til rundt 1,5-2 år. Eller minste er bare 10 mnd da, så vet ikke når søvnen virkelig vil stabilisere seg helt med henne, men de fleste opplever plutselig dårlig søvn natt eller dag, eller begge de første årenemange nevner typiske perioder med dårlig søvn rundt 4 mnd, 6 mnd og svært mange 8-10 mnd som den aller dårligste perioden.
Det som blir omtalt som søvnregresjonperiodene er 4,6,8,12 og 18 mnd. Ingen av mine har fulgt dette regelbundet, men elendig søvn i perioder med ca det intervallet har vi absolutt hatt. Minste sov ok- på natt til 4 mnd og siden det har hun ikke hatt noen skikkelig gode perioder for nattsøvn, men hatt visse uker som har vært ekstra ille.
Hold ut - plutselig blir det litt bedre igjen![]()
![]()
Leste et sted at noen av søvnendringene ved 3-4mnd er permanente pga endret melatonin produksjon. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke da
Får krysse fingrene for bedre tider 
Huffda, høres ikke noe kjekt ut at det skal være så ofte.Leste et sted at noen av søvnendringene ved 3-4mnd er permanente pga endret melatonin produksjon. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke da
Får krysse fingrene for bedre tider
![]()
Er det rart når man opplever at de sover hele natta gjennom så trur man fort noe er galt med de også? Neeeeei.Den her er fra ammehjelpen sine sider. Stemmer ikke for alle, noen er heldigere og noen mer uheldigdeler bare fordi jeg selv gjerne skulle hatt denne med mitt første barn, ikke for å si at det garantert blir verre lenge liksom - for det trenger ikke å bli sånn. Men jeg husker at jeg ble SÅ frustrert fordi alle (som hadde baby for typ 20-50 år siden) sa at etter 3 mnd så ble søvn gradvis bedre og at alle babyer sov gjennom natta ved 12 mnd. Og det var ikke heelt sånn det ble kan man si
Håper på et par gode netter søvn for deg snartog hvis ikke er min go to at pappaen som sover gjennom
Natta alltid står opp når han har mulighet, for å la meg sove litt mer på morgenen.
Er det rart når man opplever at de sover hele natta gjennom så trur man fort noe er galt med de også? Neeeeei.
Like normalt som å ikke sove hele natten gjennom har jeg skjønt.