Søvnproblemer

M

My heart

Guest
Noen som har innsovningsproblemer?
Hva gjør dere?
Jeg sover godt hele natten når jeg først sovner.. men det kan ta lang tid før jeg sovner.
 
Pleide ta remeron tidligere for innsoving. Fungerte kjempebra.

Tar ikke noe nå og kan ta timer, men nå sover jeg ikke godt heller da. Har for mye vondt i kroppen. Så våkner konstant.
 
Ikke så mye man kan gjøre.
Ett råd kan være å ikke legge seg før man er trøtt. Og ligger du i mer enn 20 minutter, stå opp, gjør noe annet (uten noe lys eller noe som kan vekke deg) til du er trøtt igjen. Også ligger du kun i sengen for å sove. Ellers så kan du stå, gå og sitte. Har vært søvntreningskurs med noe slike metoder, skal se om jeg finner igjen artikkelen. Kan kjennes brutalt ut, men etterhvert blir det en vane.
 
Har hatt det siden jeg kom i puberteten, ikke funnet noe som hjelper jeg ikke reagerer på dessverre
 
Kveldsamming:hilarious:
I går ble det svært lite av det, og jeg ble så rastløs! Endte opp med å gå en kveldstur og plukke søppel, ta meg en dusj, spise litt og lese bok da jeg skulle sove. Endel av dette er såklart før leggetid, men det påvirker jo også innsovingen.
 
Kveldsamming:hilarious:
I går ble det svært lite av det, og jeg ble så rastløs! Endte opp med å gå en kveldstur og plukke søppel, ta meg en dusj, spise litt og lese bok da jeg skulle sove. Endel av dette er såklart før leggetid, men det påvirker jo også innsovingen.

Haha ja! Har aldri hatt problemer med innsovning (kan selvsagt skje iblant), men amming altså, shit for en sovemedisin det er, særlig på kveld og natt. Er en grunn til at jeg nattammet til poden var to år, hvis jeg først ble vekt skulle jeg ihvertfall sovne raskt igjen :hilarious: Håper det fungerer like bra denne gangen :p
 
Eg sleit med det når eg hadde operert ryggen 3 gang, fikk nokon få tabletter og det hjalp. No bruka eg sarotex for å sovna og få litt kontroll på nervesystemet, som er litt på bærtur pga ryggoperasjonene.
 
Bruker tabletter for lettere innsovning, det finnes håp der ute, men uten medisinering får jeg det ikke til.
 
Haha ja! Har aldri hatt problemer med innsovning (kan selvsagt skje iblant), men amming altså, shit for en sovemedisin det er, særlig på kveld og natt. Er en grunn til at jeg nattammet til poden var to år, hvis jeg først ble vekt skulle jeg ihvertfall sovne raskt igjen :hilarious: Håper det fungerer like bra denne gangen :p
Helt utrolig effekt! Har sovnet så mange ganger der jeg har sagt til meg selv at jeg skal holde meg våken:p Håper du får mange fine ammestunder fremover❤
 
Slet med at hodet hadde for mange tanker en peruode når jeg skulle sove. Hjalp å ha en bok å ømme tankene i boken før jeg la meg:)
 
Hvilke medisiner er det? Er litt redd medisiner.. blir du bare trett av de eller?

Bruker sarotex, men før jeg begynte med de prøvde deg melatonin som kun er naturlig hormon. Kanskje du kunne prøvd de milde først?
De fungerte ikke så bra på meg, men vet mange har effekt av de.
Jeg hadde litt hangover de første månedene med sarotex men ikke nå :)
 
Bruker sarotex, men før jeg begynte med de prøvde deg melatonin som kun er naturlig hormon. Kanskje du kunne prøvd de milde først?
De fungerte ikke så bra på meg, men vet mange har effekt av de.
Jeg hadde litt hangover de første månedene med sarotex men ikke nå :)

Eg hadde ingen reaksjon sånn sett, utenom munntørrhet. Men det gikk over.
 
Jeg burde i grunn stå opp og vente til jeg blir trøtt, men i og med at minstemann ligger inne hos oss så våkner han hvis jeg går ut. Jeg sliter forøvrig også med at jeg ikke får sove mer enn et par timer om gangen. Og så tar det evigheter før jeg sovner igjen. Ender kanskje opp med 4 t søvn per natt. Merker at det er en ond sirkel. Det trigger migrene som igjen trigger dårlig søvn som igjen trigger stress.... And so on....
 
Bruker meditasjonsvideoer fra Youtube.
Er ikke alltid de funker, men er stort sett pga angst at jeg ikke får sove, så det å få noe annet å tenke på og hjelp til å roe meg ned er kritisk..

Er nøye på tidspunkt for siste inntak av koffein de fleste dager :)
 
Ta på hørselvern fungerer for meg. Bare det blir ordentlig stille, så sovner jeg fort. Får ikke til å sove med de på, da, men tar de av i halvsøvne.
 
Og Blue light filter app på mobilen er også veldig bra:)
 
Back
Topp