Søvnproblemer

Lille lys

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Oktoberfruene 2018
Andre som sliter med søvnen?
Jeg ligger her i sengen nå og bare vrir meg og vrir meg. Umulig å finne en behagelig stilling tross gravidepute. Føler jeg ikke får puste, og må sette meg opp heletiden. Har prøvd å bygge opp med puter men synes egentlig ikke det hjelper noe... i tillegg skal jo selvsagt baby sparke og turne hver gang jeg kjenner jeg kunne sovnet.
Er 32+0 idag og kjenner på følelsen om hvordan i alle dager skal jeg klare 2 mnd til med dette [emoji47]

Andre som kjenner seg igjen?
Noen som har tips?

Prøv med plaskregn og storm, snorkende samboer og masete katt i tillegg [emoji51][emoji108]
Holder på å bli gal........

Har det på samme måte. Blir også kvalm når jeg ligger våken, men kan ikke spise fordi jeg da får halsbrann. Har dessverre ingen tips å komme med.

Er helt håpløst her også!!! Vet snart ikke hva jeg skal gjøre!!! Drive med mobilen er ikke det beste har jeg hørt!!! Men hva skal man gjøre da man ligger time etter time våken og stirrer i taket:banghead::banghead:

Prøv med plaskregn og storm, snorkende samboer og masete katt i tillegg [emoji51][emoji108]
Holder på å bli gal........
Jeg bytter ut katten med en 2 1/2-åring som ikke sover særlig godt og blir illsint om pappaen prøver å avlaste meg... Gaaaah!

Jeg har strevd med søvn hele graviditeten... [emoji24][emoji22] Spesielt alle ukene hetebølgen herjet. [emoji21]

Kjenner meg litt igjen ja! Det jeg syntes er værst noen ganger er at det tar så innmari lang tid før jeg sovner igjen :p Kan fint ligge våken 2-3 timer før jeg roer meg igjen :yuck:

Sliter veldig med søvn jeg også... har måttet sove på sovesofaen fordi senga vår er for myk og det da blir vanskelig å snu seg, men igår morges våknet jeg av så store smerter i bekkenet fordi sovesofaen er for hard :banghead: Så inatt ble det sofaen, og jeg har ikke sovet så godt på leeeenge (selvom jeg må snu meg veldig ofte pga. bekkenet). Trist å ikke sove med samboeren, men må jo bare finne andre løsninger når det går utover søvnkvaliteten....

Jeg sover stort sett godt når jeg først sovner! Finner liksom ingen gode stillinger! Og dersom jeg våkner igjen så er jeg våken på timesvis! Da er det egentlig bare å stå opp! I natt har jeg ikke sovet etter mannen kom hjem fra byen kl.04![emoji849][emoji849]

Kjenner meg igjen... det har blitt verre nylig, jeg er 31+6. Tar lang tid å sovne, selv om jeg er trøøtt. Vanskelig å finne en stilling der noe ikke gjør vondt/er ubehagelig. Sover best på morgenen, men da må jeg jo opp og gå på jobb... var akkurat likt i forrige svangerskap. Da ble jeg sykemeldt delvis, fordi da kunne jeg sove lenger på morgenen og heller ha kortere dager [emoji58] hjalp faktisk!

Her også slites det med søvn. Vansker med å sovne, plages med vondt i bekken, restless legs og halsbrann. Må også opp og tisse to ganger i løpet av natta og om jeg først har våknet, holdes jeg ofte våken av han som sparker i magen. Og på toppen av det hele har jeg en på 2 1/2 som kommer inn hver natt og ofte gynger, klatrer og herjer med meg i opp til 2 timer. Sånn sett er det godt jeg er sykemeldt slik at jeg kan få en liten dupp på dagen også. Og det blir nok ikke mer søvn når lille nurket kommer ut av magen heller.

Lurer på hvordan dette skal gå... Først en natt uten noe søvn - lys våken. Så sover jeg litt på dagen for å ta det igjen, blir ikke trøtt om kvelden, sover dårlig neste natt og er stuptrøtt når jeg våkner. Må ta det igjen på dagen... blæh! :wtf: Jaja, kanskje bare se på det som tilvenning til baby kommer og det blir mye oppstykket søvn :p

Back
Topp