Ja, her har nattevannlatinga tatt seg opp også! To-tre ganger per natt har nå begynt å bli standard. Jeg har søvnproblemer til vanlig uheldigvis. I perioder bruker jeg noe fra apoteket mot det, men selvfølgelig ikke nå som jeg er gravid. Det er ganske utmattende til tider, men jeg har lært meg å leve med det. Tatt eksamen også med 1 times natteslumring, altså egentlig null søvn.
Det jeg prøver å få til i min hverdag vanligvis er:
1. Ikke se på skjerm minst en time før leggetid, verken data, tlf eller tv.
2. Ikke sove på dagen
3. Legge meg tidlig og stå opp tidlig for å få et mest mulig stabilt søvnmønster.
4. Lese på senga med ikke for sterkt nattlys
5. Ikke spise masse før sengetid
6. Ikke drikke masse før sengetid
7.Ikke drikke koffeinholdige drikker etter kl 17
8. Forsøke å tenke bare gode tanker i det jeg entrer sengen, altså ikke ta med noe fra hverdagenes kjas og mas.
9. Forsøke lage en deilig drømmeverden med tankene mine når jeg lukker øynene og kjenne at jeg puster dypt.
10. Sove med ørepropper når måsene inntar byen
Det har jo glidd litt ut nå som jeg har blitt gravid, særlig fordi jeg blir svimete midt på dagen hvor kroppen nesten forlanger at jeg sover. Jeg må også spise litt hele tiden for ikke å bli dårlig og de nettene jeg sliter som mest med søvnen har jeg måttet stå opp for å spise fordi jeg har blitt kvalm! ( jeg tror den badevekta skal få seg en kast) Jeg vil ikke slutte å få i meg væske når jeg kjenner at jeg blir tørst og hodevondt heller. Så ja, dårlig søvn her i gården også, men, men får vel ikke sove så mye når bebis kommer heller

, så får nærmest se på det som "trening". HEHE.