Søvnproblemer

Nelly84

Glad i forumet
Er det flere enn meg som sliter med søvn for tiden? Mtp at jeg har en pode på 1,5 år så burde jeg jo kunne sove som en stokk, men nei.. Ligger våken og våkner mye på nettene. Tankene svirrer i hodet - små og store bekymringer som jeg strengt tatt ikke trenger bruke natta på. Vi har ingen store bekymringer i livet vårt - alt er bra økonomisk, vi har god helse, en frisk sønn, vi har det fint sammen.. Føler meg så dust som ligger våken og tenker alt for mye :( Skal ikke mer til enn at jeg ser et trist innslag på Internett.. Eller leser en artikkel som handler om krybbedød.. Da blir jeg engstelig og redd - jovisst er det mye kjærlighet som kommer med et barn, men mange bekymringer også.

Jaja, lite hjertesukk fra meg. Ligger våken mens mann og barn sover så søtt.

Da er vi i allefall to, og som deg har jeg stort sett fint lite å bekymre meg for, takk og lov. Bekymrer meg generelt om babyen i magen nå. Mye mer enn sist. At noe er galt osv. Skulle helst hatt ul hver dag!

Dessuten våkner jeg av å må tisse 10 ganger om natten når jeg endelig har sovnet! :P

Jeg sliter veldig m nattesøvnen. Både Pga en noe småurolig baby (10 mndr) og nok fordi jeg har lagt meg til den vanen å være mye våken gjennom svangerskapet og urolig spedbarnstid :-p ikke noen god match m en travel hverdag og null energi i dette svangerskapet :-p
Jg å må tisse er utall ganger etter jeg Jar sovnet Hehe.
Men faktisk så føler jeg at jeg begyner å bli vant til å sove veldig lite. Kanskje like greit. Vet aldri Åssen det blir når det kommer enda en i familien.
Første barnet vårt sov veldig godt fra starten, nr to sover fortsatt ikke veldig godt. Så man vet aldri

Samme her, har også måtte begynne å sove med ørepropper da hver eneste lille lyd gjør så jeg våkner, men fortsatt da våkner jeg X antall ganger iløpet av natten.

Slitsomt med nattevåk! Bortsett fra utallige tisseturer så sliter jeg heldigvis ikke med søvnen :)

Bortsett fra i natt! *klage*
Vi er på hotell, og min kjære samboer snorker dyrisk på ene siden og min elskede sønn finner ikke roen i barnesengen på andre siden :P Så hver gang jeg nærmer meg drømmeland roper miniprinsen på meg. Tror nesten han skjønner jeg sovner, og det kan vi ikke ha noe av, for da ser jeg jo ikke på han lengre! ;) Trøtt!

Så vondt å ikke få sove! Jeg sliter litt med søvn av andre grunner. Har en 3-åring som kommer inn om natten, sparker fra seg og breier seg ut. Heldigvis ikke hver natt. Men våkner mye selv pga vond korsrygg. Kanskje ikke så rart jeg MÅ sove en gang om dagen ;) Håper tankene forsvinner hos deg så du kan få deg litt søvn!

Jeg våkner også mye i løpet av natten. Men jeg bekymrer meg ikke så veldig mye. Jeg bare våkner, ser på klokka å banner for meg selv :-P
Også har vi en liten kropp på 2 år som absolutt skal over i senga vårs på natten og bølle.

Jeg har begynt å ligge lenge før jeg sovner. Vanligvis sovner jeg lenge før sambo, men nå er det omvendt. Ligger ikke å bekymrer meg, men tenker en del. På alt mulig mellom himmel og jord. Kan ikke skylde på guttungen heller, han sover natta gjennom.

Jeg sover skikkelig urolig og våkner sikkert 100 ganger iløpet av natta. Utrolig slitsom når man er stuuuuup trøtt :P

Jeg har hatt en periode der jeg våknet tidlig, og igrunn var trøtt hele dagen uten å få sove!

Nå sover jeg godt og lenge, og i tillegg en time på dagen!
Men vi er på ferie da, kanskje det er god frisk luft som hjelper;)

Jeg og sliter med å få sove. Jeg legger meg trøtt, men det kan gå flere timer før jeg klarer å sovne. Det er sikkerlig irriterende.

Jeg sovner greit, men våkner på natta eller alt for tidlig på morgenen og må på do, g går ikke sove igjen. Sover lett og våkner av den miste lyd. I dag var det nabohutten som gråt etter mamma, og jeg trodde det var minste min.

Jeg er positivt overrasket så langt, forrige gang "slutta" jeg å sove i uke tolv ca. Håpløst. Nå sover jeg godt, men regner med at det går over. Man får sove nå ungen er ute ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sovner greit, men våkner på natta eller alt for tidlig på morgenen og må på do, g går ikke sove igjen. Sover lett og våkner av den miste lyd. I dag var det nabohutten som gråt etter mamma, og jeg trodde det var minste min.

Oppdatering: jeg vet at jeg har slitt delvis pga for myk madrass. Jeg blir sliten i ryggen av å ligge for lenge på den, så når jeg våkner ligger jeg og kjenner på at de verker istedenfor å få sove. I går snudde jeg endelig den harde siden opp, og jeg har sovet hele natta! Jeg har vært urolig og snudd meg sikket 1000 ganger, men sovnet igjen med en gang! :D

Jeg har hatt vondt i ryggen den siste uken. Sånn klassisk overbelastet selv om jeg ikke løfter tungt osv. Kjenner det veldig godt når jeg legger meg om kvelden, ligger og kjenner på ryggen og får ikke sove. I tillegg må jeg tisse ca 2 ganger før jeg sovner, og en gang ila natten. Er dødssliten, står opp tidlig hver morgen og får aldri tatt igjen meg.

Men, det er det verdt :)

Jeg har slitt veldig med å sovne den siste uka, skikkelig trøtt når jeg legger meg, men kan bruke både to og tre timer på å sovne! Veldig frustrerende! Spesielt siden vesla har våkna rundt 5-6 den siste uka! Heldigvis på besøk hos mamma nå og hun tar vesla om morgenen!!

Jo takk det går litt bedre nå men formen min har falt drastisk nærmest over natta. Vil bare sove hele tiden nå og er kvalm og uggen

Back
Topp