Søvnproblemer..

StineH

Elsker forumet
Den siste uken har jeg hatt skikkelig problemer med å få sove skikkelig. Våkner flere ganger i løpet av natten og må tisse, finner heller ingen behagelige stillinger å ligge i. Natt til i dag sov jeg ikke skikkelig før klokken 7 i dag tidlig, da sloknet jeg som et lys og lå i "koma" til klokken 11. Heldigvis er jeg student, så jeg har VELDIG fleksible dager. Men det er likevel slitsomt.

Jeg spyr fortsatt hver eneste dag, matlysten er opp og ned, kvalm morgen og kveld, hodepinen er tilbake og bekkenet krangler - GUUUD som jeg gleder meg til å få kroppen min tilbake.

Det eneste som gjør at jeg fortsatt kan nyte hver eneste dag er at jeg kjenner lille <3 der inne som kravler rundt og trives mer enn aldri før. Tydeligvis er magehuset et sted hun trives veldig godt. Mamma'n derimot gleder seg til å få prinsessen ut i verden..

Er det noen andre der ute som har problemer med søvnen og som kanskje har noe gode råd til hva som kan hjelpe?

Jeg har putedilla, og de seks putene jeg har i sengen har omsider kommet til nytte annet enn at fire av dem blir flyttet av og på hver kveld/morgen. Ved hjelp av putene "barrikaderer" jeg meg inn sånn at jeg har en under hodet, en halvveis under magen, en bak ryggen (sånn at jeg får støtte og ikke ruller over så lett) og den siste puten mellom beina (litt ovenfor knærne). Da sover jeg godt helt til puten under magen ramler på gulvet, småen starter nattrimmen :c/ eller blærer blir brukt til trampoline. Er ikke akkurat så tilgjengelig for "spooning" med putebarrikaden, men men... Prøv og støtt deg opp med masse puter, evt. kanskje gå til innkjøp av ammepute dersom du ikke har mange ekstra puter liggende? (Små pynteputer funker kanskje ikke så godt pga. de forsvinner fort). Blære og nattrim er det lite å gjøre med :c/ Men prøv å begrens inntak av drikke to timer før du skal legge deg, så slipper du kanskje unna med ett dobesøk? Har lest at de foreslår å prøve satenglaken og dynetrekk dersom man har vondt i bekkenet sånn at du "sklir" lettere rundt når du sover. Har ikke problemer selv, så vet ikke om det hjelper. Evt. så kan man låne sklilaken av kommunens hjelpesentral om det står riktig ille til.

Sliter veldig med søvn, og har gjort det i godt over en måned. Det største problemet er at kroppen er vant til det! Så nå blir jeg liggende i timesvis å studere nattemørket rett å slett fordi jeg ikke er trett.. Men da alarmen ringer er det ikke akkurat drømmen å gå på jobb altså...
Har hørt fra folk rundt meg at kroppen venner seg til nattevåking, og jeg begynner lure på fakta i setningen :p
Lykke til! Håper du finner noe som hjelper deg :)

Jeg har masse puter i senga, og har alltid hatt det. MEN med meg har det faktisk vært omvendt. Jeg ender bare opp med å bli kjempefrustert og hiver alle putene på gulvet i løpet av natten. Som regel nå sover jeg bare med en pute, noe som er helt utrolig med tanke på at jeg til vanlig ikke får sove med mindre enn fire puter.. =P

Det med satenglaken hørtes jo ikke så altfor dumt ut, med mindre det kanskje blir veldig varmt? Sliter tidvis med "litt" hetetokter, så jeg gleder meg til vinteren setter inn for fullt slik at jeg heller kan bruke litt mer tid på å være kald.. 

Det med nattevåking er jeg helt enig med deg i. Det er som om kroppen trives med å være våken om natta -,-
Nå er jo jeg heldig som omtrent ikke må noen ting til vanlig, har gaanske greie fleksitider som student. Men det er jo likevel slitsomt å aldri sovne skikkelig før utpå morgenkvisten en gang. Døgnrytmen min blir jo heeeelt annerledes enn samboeren sin også, og det er jo ikke bare hyggelig det heller..

Jeg sliter også med nattesovinga ....Våkner mange ganger i løpeet av natta må opp på do. Ofte kan jeg våkne i 4 tida å ikke sovne igjen før de andre i huset drar på jobb/barnehagen i 8 tiden. Fryktelig slitsomt , håper det blir bedre etter fødsel. Jeg er sykemeldt pga søvnproblemene..

Jeg har ikke satengsengesett selv, men det virker nå "kjølig" i forhold til både bomull og flanell.

Back
Topp