søvnproblemer/legevakt/testing (lang)

Arize

Glad i forumet
mange her veit alerede hvilke søvnproblemer vi har hatt. nå har det gått 3 mnd, med lite søvn, mens de siste 2 ukene, snakker vi om nesten inge søvn. har bestilt time til lege ang vallergan/phenamin, men det er ikke før i slutten av neste uke.
jeg orker rett og slett ikke mer, og lurer på om jeg skal prøve legevakta.

jeg vil be om full utbedring av vesle jenta vår, for jeg tror ikke det bare er vane, eller at hu er overtrøtt.

men hvilke tester skal jeg be om? (de sier jo bare at bakterie prøve er det eneste de får gjort)

noen andre som har testet sine barn? hvilke tester kan de gjøre????
lettere for meg om jeg vet hva som skal skje og hva jeg kan kreve/be om...

ingen?

tips/råd/erfaringer ja egentlig alt... mottas med stort takk

jeg kjenner ikke til historien din, men vil ho rett og slett bare ikke sove??

min eldste nektet å sove når hun var liten - det viste seg at hun hadde kronisk mellomørebetennelse og det er smertefult, hun sov hverken dag eller natt, fikk innsovningsmedisin til henne men det fikk motsatt virkning...

ja hun nekter å sove! ikke til puppen eller selv i senga.
natten er selvfølgelig verst her, men de siste ukene har hun nektet på dagen å[&o]
 hun sover i vogna, (nesten alltid), men det er ikke alltid det passer seg med vogn, foreksempel når mor ikke har sovi, og det er svartenatten!!

ORIGINAL: **martine**

har og hatt mykje problemer med søvn på natta...
me har holdt på sida 1.des med lite søvn, altså me kan vera oppe kvar eineste time...
til slutt vart eg så sliten at eg tok Thea med i senga vår, og då sover ho mykje betre..
Alle maser om at ho MÅ jo lære seg å sove i eiga seng, men me har prøvd alt! blir lei den masinga til folk, for det må vel vera betre for Thea å ha ei "utkvilt" mamma, og ikkje ei utslitt mamma!
Men eg ville berre ønske dere lykke til!! håper de snart får sove alle sammen[:)] *STOR KLEM*

jeg har også tatt henne i senga mi for å få noe som helst søvn, men hun sover urolig, og jeg sover dårlig fordi jeg er redd jeg skal "rulle" eller legge meg på henne noe. så da våkner jeg stiv i kroppen og med vondt i hodet.. altså ikke uthvilt eller klar for en ny dag allikevel.

har ca de samme problemene som deg, har ikke sovet en hel natt på 13 mnd nå[:o]og hun har sovet på eget rom siden hun var 4mnd,ikke fått mat om natten siden 6mnd og hatt faste rutiner hele tiden...
Vi har også bedt om hjelp fra leger og helsesøster UENDELIGE ganger uten å fått det...

Så jeg vil bare hjelpe med å dytte[:)]

har vært å masa på helsestasjonen, endte opp hos psykolog med vesla som mener at hu skal slutte, med flasker og alt, drikke MELK, osv..... burde de ikke kanskje ha en såpass dialog at psykologen burde visst hvilke allergier eller lignende som er i familien?

har masa MYYYYEEEEEEE på helsestasjonen, men de ender bare opp med samme svar hver gang, kan ikke gjøre noe annerledes enn du allerede gjør[&o]
vi har fasste rutiner på allt, til alle tider, hele døgnet. sett at de er vanskelige å holde nå som hun ikke sover..

ORIGINAL: Arize

har vært å masa på helsestasjonen, endte opp hos psykolog med vesla som mener at hu skal slutte, med flasker og alt, drikke MELK, osv..... burde de ikke kanskje ha en såpass dialog at psykologen burde visst hvilke allergier eller lignende som er i familien?

har masa MYYYYEEEEEEE på helsestasjonen, men de ender bare opp med samme svar hver gang, kan ikke gjøre noe annerledes enn du allerede gjør[&o]
vi har fasste rutiner på allt, til alle tider, hele døgnet. sett at de er vanskelige å holde nå som hun ikke sover..

Akkurat det samme her  og det er veldig frustrerende når de ikke har noen gode råd men bare avfeier det hele,datteren vår blir jo helt utslitt av dette selv og så det er jo noe som plager henne....
Skulle likt å visst hva...

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Akkurat det samme her  og det er veldig frustrerende når de ikke har noen gode råd men bare avfeier det hele,datteren vår blir jo helt utslitt av dette selv og så det er jo noe som plager henne....

ja det hadde vært greit å visst hva, kan selvfølgelig bare være "vane", men har vanskelig for å tro det etter 2 omganger med ferbers hvor hun kan holde det gående i 12 timer av gangen...

På midtimellomklinikken vet jeg mange som har fått fantastisk god hjelp. Og jeg ville helt klart prøvd hos dem før jeg begynte med medisiner. De er dyktige til å se helhetlig på situasjonen. [:)]

http://www.midtimellom.no/

ORIGINAL: mammantilbebisensin

ja det hadde vært greit å visst hva, kan selvfølgelig bare være "vane", men har vanskelig for å tro det etter 2 omganger med ferbers hvor hun kan holde det gående i 12 timer av gangen...

Ferber/gråtekurer ser ikke på årsaken til søvnproblemene. Det er som å ta en paracet for hodepine, og kan skade mer enn det hjelper.

det hadde nok vært det beste, men med en lege som nesten ikke har tid til å si hei,engang, og som ikke vet noe om senteret, vil det ta laaaaang tid både å få henvisning og time.

det hadde nok vært det beste, men med en lege som nesten ikke har tid til å si hei,engang, og som ikke vet noe om senteret, vil det ta laaaaang tid både å få henvisning og time.

Ta det med helsestasjonen. Ta med info om senteret, og "krev"" en henvisning.

Back
Topp