Søvnproblemer eller dårlig døgnrytme?

mammatildennis2014

Betatt av forumet
Er det fler enn meg som sliter med å sovne på kveldene?

Jeg er 100% sykemeldt og har ikke noe jeg MÅ opp for om morgenen. Mannen har vært hjemmeværende/jobbet som brøytevakt (sjakktrekk i år) siden november og dermed har vi ikke hatt noe bra døgnrytme på lang tid! I morgen starter han å jobbe fullt igjen (hos de han brøyter for) og jeg vil helst greie å snu døgnet til det normale selv også. Noen dager kan jeg være lys våken og ikke greie å sovne før 3-4 tiden på natta og sove til 11-12 på dagen. Jeg synes dette er ganske flaut siden jeg alltid har vært slik at jeg hadde stått opp tidlig uansett.
Har noen noe tips?
Jeg er jo veldig mye trøtt og sliten på dagtid, men vet jeg sliter med å få sove på kvelden så derfor prøver jeg å være våken held dagen. Nå er klokka halv 2 på natta og jeg har vært i seng siden 11, vært oppe på do en gang , funnet med noe å spise (kjeks) og litt å drikke.. Jeg vil så gjerne få til å sovne hver kveld, å ikke la det bli seind natta!

Har det rimelig likt. Er litt lei av å ikke få sove før langt på natt nå. Føler at når jeg våkner så er nesten alt dagslyset borte også.
Så følger med her, for jeg vil gjerne også ha noen tips ;)

Sovner gjerne i 1-2 tiden om natta her, men må opp 06.45 med eldste for å få henne på skolen. Med en på 19 mnd hjemme i tillegg så får jeg aldri sovet inn de timene jeg hadde trengt heller. Jaja, sove får jeg gjøre når jeg blir gammel :p

Jeg legger meg aldri før 1-2 tida på natten, veldig dumt igrunn:p..
Men sitter alltid oppe å venter til mannen drar på jobb, sånn rundt midnatt nå for tida, å jeg får liksom aldri somla meg i seng med en gang..
Står opp mellom 8 og kvart over 8, for å vekke frøkna på 2,5år, få stelt henne og spist frokost før vi drar i barnehagen, leverer mellom 9 og 9:30.. Etter det har jeg somregel lite å ta meg til, så blir fort til at jeg legger meg nedpå igjen litt, å vips har det gått noen timer:p..
Nok søvn får jeg jo, men vet jo godt at jeg mye heller burde legge meg tidligere på kvelden, istedenfor å sove på dagen også..
Var en periode jeg ikke var like mye trøtt, som jeg faktisk ikke sov på dagen å det gikk fint, men nå har visst endel av trøttheten kommet tilbake:p

I natt har jeg rett og slett sovet så lite at når mannen dro på jobb klokka 7 var det rett under dyna igjen, våknet av at huseieren var på døra og lurte på om det var ok han kutte strømmen litt i halv 11 tiden, og sovnet deretter ganske fort igjen og våkna av at mannen kom hjem i halv 5 tiden. Tror nok jeg skal slite med å komme meg i seng i kveld, og vertfall å komme meg opp til jordmora i morgen tidlig :-) "gleder meg!"

Jeg sliter virkelig selv. Det å gå ifra å sovne rundt 9 om kvelden og opp 7 ( selv om jeg kunne sovne på dagen) til å gå til at jeg aldri sover. På tre netter nå har jeg sovet sammenlagt 6 timer og det skal sies at nå er kl halv 6 på morgenen og jeg har enda ikke sovet og er virkelig ikke trøtt heller. Tror jeg har prøvd alt snart, slitsomt :p

Sliter med søvnen jeg og. Er vel pgs at jeg ligger vondt pga bekkenet og har kynnere. Hjelper når jeg ligger med smmepute mellom bena. Sover jeg på dagen er det enda værre å sove for da er jeg ikke trøtt....

Sover dårlig på nettene, både på grunn av svangerskapet og urolige unger. Har jeg fri på dagtid leverer jeg ungene i barnehagen og legger meg igjen, men da sliter jeg jo med å sovne til kvelden :p Drømmer om en hel natts sammenhengende søvn, det hadde vært deilig!

Sover dårlig jeg også. Legger meg tidlig siden jeg er trøtt, men blir liggende våken til 1-2. Våkner etter noen timer igjen og sovner etter en stund igjen... Kanskje kroppen som vender seg til lite søvn:) hehe

Back
Topp