Søvnproblemer anyone?

Babylykke81

Glad i forumet
Før jeg ble gravid hørte jeg alltid om hvor trøtte gravide ble, særlig i første trisemester, og at de sov så mye...
Det er ikke den virkeligheten som gjaldt for meg da jeg ble gravid. Jeg sliter skikkelig med søvnen. Har siden jeg ble gravid hatt gjennomsnittelig 4 timers søvn hver eneste natt, og det er ikke sammenhengende engang. Sovner på kvelden, men våkner alltid i halv to tiden og må tisse, og da får jeg masse hjertebank og kroppen blir skikkelig urolig. Da går timene, også får jeg som regel sove rundt halv fem/fem... Også våkner jeg halv sju/sju igjen.. Dette er utrolig plagsomt og jeg føler meg som en zombie... Er jo ikke uthvilt i det hele tatt... Får ikke sove på dagtid heller.
Tirsdag hadde jeg 1 ting på agendaen, behandling hos fysio. Og jeg kom 1 time for tidlig... Akkurat når han skulle ta lunsj... Er bare helt i tåka... hehe...

Er litt urolig for om dette påvirker barnet mitt...? Bør jeg ikke sove mer?
Aner ikke hva jeg skal gjøre med det...

Hvordan fungerer søvnen deres?

Usj, høres utrolig slitsomt ut. Her er det stikk motsatt. Hender jeg går sånn i koma at jeg ikke hører datteren vår om natten. Heldigvis våkner pappaen.

Har ikke peiling på om det kan være skadelig for barnet. Men du kan jo ta det opp med legen din om du er veldig bekymret.

Håper det snur seg for deg snart. Å gå uten søvn er virkelig ikke optimalt:(

har ikke like problemer, men jeg sliter veldig med hodepine samtidig som jeg har veldig behov for søvn. Våkner om natta med hodepine og ligger våken noen timer..  men tar d igjen med å legge meg tidlig.

Hmm... Tja, ikke godt å vite hva dette kommer av, - men ja, jeg blir litt smårar av å få så lite søvn. Håper virkelig det bedrer seg i 2 trisemester. Akkurat vært på middag hos et vennepar, og etter maten slet jeg big time med å følge med i samtalen... Var suuupertrøtt og småfjern...
emoticon 

Back
Topp