Søvnmangel

Lovely96

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hva gjør dere som er i jobb og sliter med søvn? Holder dere ut? Føler meg helt kaputt, som om jeg har døgna i flere dager. Må opp sikkert 4-5 ganger ila natta og gå på do. Syns det er tidlig med sykemelding, men kanskje gradert kan hjelpe?

Hadde aldri klart å jobbe. Nå er jeg sykemeldt 100% prosent og sliter å sove om natta pga magesyre og generelt ubehag. Våkner ofte som deg og. Svimmel er jeg også innimellom. Er så sliten, og jeg jobber ikke nå. Så det er absolutt ikke tidlig med sykemelding om du er sliten. Ikke noe godt for hverken deg eller baby❤️ så ville absolutt vurdert sykemelding. Du kan jo prøve og se om det hjelper.

Hva gjør dere som er i jobb og sliter med søvn? Holder dere ut? Føler meg helt kaputt, som om jeg har døgna i flere dager. Må opp sikkert 4-5 ganger ila natta og gå på do. Syns det er tidlig med sykemelding, men kanskje gradert kan hjelpe?

Jeg vet ikke hva du jobber med, men svarer generelt :-) arbeidsgiver har mulighet til å tilrettelegge for deg så langt det er mulig. Eksempler på dette kan være å starte noe senere 1-2t senere, eller delvis hjemmekontor. 3 dager på hjemmekontor og 2 dager på kontoret kan også være en god løsning, hvis du har en jobbsituasjon som gjør det selvfølgelig mulig å ha hjemmekontor.

Jeg ville først tatt en samtale med arbeidsgiver for evt hva som kan tilrettelegges, før evt en vurdering av gradert sykmelding :-)

Jeg er 20% sykemeldt pga søvnmangel pga bekkenløsning og hyppig vannlating på nattestid. Jobber som spesialsykepleier, turnus. Dvs jeg har en dag i uken hvor jeg sover ut. Jeg personlig kjenner dette var for lite sykemelding ift behovet, men ba om det selv. Men kommer til å øke opp i oktober som er neste svangerskapskontroll hos fastlege, hvis jeg holder ut til da.

Jeg vet ikke hva du jobber med, men svarer generelt :) arbeidsgiver har mulighet til å tilrettelegge for deg så langt det er mulig. Eksempler på dette kan være å starte noe senere 1-2t senere, eller delvis hjemmekontor. 3 dager på hjemmekontor og 2 dager på kontoret kan også være en god løsning, hvis du har en jobbsituasjon som gjør det selvfølgelig mulig å ha hjemmekontor.

Jeg ville først tatt en samtale med arbeidsgiver for evt hva som kan tilrettelegges, før evt en vurdering av gradert sykmelding :)
Føler det å komme senere hadde hjulpet veldig. Tiltettelegging er begrensa som pedagog, så må vel høre om jeg kan komme senere eller om de krever sykemelding for det. Jordmor anbefalte også det, for at man ikke skal møte på en smell og bli 100% sm :dead::Heartred

Føler det å komme senere hadde hjulpet veldig. Tiltettelegging er begrensa som pedagog, så må vel høre om jeg kan komme senere eller om de krever sykemelding for det. Jordmor anbefalte også det, for at man ikke skal møte på en smell og bli 100% sm :dead::Heartred

Som arbeidsgiver ville jeg absolutt heller tilrettelagt for en senere oppstart , enn at min arbeidstaker hadde gått til en sykmelding :-)

Lykke til, regner med det går kjempe bra ❤️

Jeg er akkurat tilbake på jobb etter å ha vært sykemeldt i 2,5 uke. Mye pga dårlig søvn. Jeg har fått tilrettelagt med senere start, så mye hjemmekontor som jeg har behov for, og litt mer konkrete arbeidsoppgaver. For min del funker det veldig bra da jeg savnet å jobbe :D

Back
Topp