Søvnmangel

Oktoberglede25

Betatt av forumet
Noen som har tatt sovetablett i noen svangerskap før?? Jeg sover så sykt dårlig, så tenkte å høre med legen om det var mulig å ta en 3,75 mg tbl med imovane, noen som vet? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke problemer med innsovning, men våkner litt i løpet av natten. Du har ikke prøvd noen kjerringråd da? :)

Det finnes en type antihistamin (allergimedisin) av den "gamle" sorten som ofte brukes som sovemedisin. Kanskje du kan snakke med legen om dette? Den kan gis under graviditet så vidt jeg vet. Den heter Polaramin.

Sent from my iPad using BV Forum

Tror jeg hadde holdt meg vekke fra sovepiller. Har du prøvd sov i ro teen fra helsekosten. Har hatt noen pasienter i psykiatrien som mener den virker roende og får dem til å sovne. Imovane er innsovnings pille og vil ca etter 2 timer begynne å gå ut av kroppen igjen.

Nei, jeg har ikke tatt det og er veldig skeptisk til medikamenter nå. Ville i alle fall sjekket med en lege først.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte Imovane før graviditeten, men fikk beskjed av legen om å slutte så fprt jeg ble gravid. Jeg får nå noe som heter Vallergan, det fungerer tålig bra og går fint når man er gravid :) Mest for innsovning, så du slipper nok ikke unna å våkne litt på natta. Det må vi nok bare venne oss til :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sliter ekstremt med søvn jeg også, sovner fort, men så våkner jeg hele tiden. Mest fordi jeg må på do et par ganger om natten, men sover også generelt ekstremt dårlig og har de dummeste drømmene :( Er utslitt når jeg skal opp igjen.

Jeg ville ikke tatt noen tabletter, i allefall ikke før jeg hadde prøvd "alt annet". Er mye naturmidler man kan bruke som man får kjøpt på helsekost, evt forhør deg med legen :)

Husker når man kunne ta seg et lite glass rødt på kvelden og sov som et barn i 10t ♡ Gleder meg til den dagen kommer igjen om 16-18år :D

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja den søvnen er et kapittel for seg selv. Våknet 05:15 idag og da var kroppen klar for en ny dag! Prøvde å sovne igjen, men gav opp etter et kvarter :P Så her sitter jeg og spiser frokost klokka seks om morgenen, og jeg skal ikke på jobb en gang!

-Fra appen-

Ja den søvnen er et kapittel for seg selv. Våknet 05:15 idag og da var kroppen klar for en ny dag! Prøvde å sovne igjen, men gav opp etter et kvarter :P Så her sitter jeg og spiser frokost klokka seks om morgenen, og jeg skal ikke på jobb en gang!

-Fra appen-

Våkna kl 7 jeg av alarmen til mannen, tenkte jeg skulle høre hvor lang tid klokka skulle ringe før han våkna, men etter 5-6min var jeg dritlei... Håper mini får sovehjertet til pappan sin, da tror jeg ikke vi skal være uopplagte småbarnsforeldre :p

Våkna kl 7 jeg av alarmen til mannen, tenkte jeg skulle høre hvor lang tid klokka skulle ringe før han våkna, men etter 5-6min var jeg dritlei... Håper mini får sovehjertet til pappan sin, da tror jeg ikke vi skal være uopplagte småbarnsforeldre :p

Ha ha såpass ja!

-Fra appen-

Hørtes kjent ut, vi har også slike sovehjerter. Men guttungen vår hadde ikke arvet det, 5-6 ville han stå opp hver dag og det har ikke blitt bedre. Får håpe nestemann sover lenger.

E nåke shit å måtta opp flire gonga i løpet av natto :(
I dag va da opp kl.5, når eg la meg våkna mannen, men han sovna igjen, nåke eg og gjorde t slutt.
Høyrte alarmen hans, men fikk ikkje med meg at han ikkje sto opp...så 7.30 kom jentungen tuslande og meinte ho va ferdig å sova!
Full panikk! Eg kledde ungen og mannen seg sjøl, så fauk han ut dørane og fekk levert jentungen før barnehagen begynte. Flaks!
Sleit med å sova igjen, men dyppa av ein drøy time. No e da nok ein dag med møtevirksomhet på jobben(må delta sjøl om eg e sykemeldt si me e så få, og ska sy isammen skuleruter til skule begynne)

Jeg brukte Imovane før graviditeten, men fikk beskjed av legen om å slutte så fprt jeg ble gravid. Jeg får nå noe som heter Vallergan, det fungerer tålig bra og går fint når man er gravid :) Mest for innsovning, så du slipper nok ikke unna å våkne litt på natta. Det må vi nok bare venne oss til :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vallergan er safe :) Det er også et antihistamin, opprinnelig brukt som allergimedisin. Har prøvd den sjøl og sov i 14 timer av én tablett så det er nok ulikt hvor mye som skal til.

Vallergan er safe :) Det er også et antihistamin, opprinnelig brukt som allergimedisin. Har prøvd den sjøl og sov i 14 timer av én tablett så det er nok ulikt hvor mye som skal til.

Jeg fikk vallergan mot en alergisk reaksjon en gang, fikk beskjed om å ta 3 pr dag til utslettet var vekke. Aldri sovet så mye i mitt liv før... måtte være hjemme fra u.skola, og det var ikke ofte jeg fikk det :p
Ellers bruker jeg nå lydbok som "sovemedisin". Setter på en spennende bok og sovner med en gang :p

Jeg fikk vallergan mot en alergisk reaksjon en gang, fikk beskjed om å ta 3 pr dag til utslettet var vekke. Aldri sovet så mye i mitt liv før... måtte være hjemme fra u.skola, og det var ikke ofte jeg fikk det :p
Ellers bruker jeg nå lydbok som "sovemedisin". Setter på en spennende bok og sovner med en gang :p

Hehe, kan tenke meg du sov godt da ja! Heldigvis finnes det nye allergimedisiner nå som man ikke blir så trøtt av :)

Hehe, kan tenke meg du sov godt da ja! Heldigvis finnes det nye allergimedisiner nå som man ikke blir så trøtt av :)

Det er bra, stakkars om alle allergikere skulle gått rundt i svima hele dagen :p

Det finnes en naturlig sovemedisin. Den inneholder 2 mg av vårt eget sovehormon. Så det er samme hormonet som vi selv produserer for å sove. Inneholder ingen andre stoffer. Husker ikke hva den heter, men du kan jo forhøre deg med legen om det er trygt å bruke i svangerskapet. Jeg har brukt det tidligere og fungerte veldig bra på meg. Men har ikke brukt det under graviditeten.

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app

Back
Topp