Søvnmønsteret deres???

~miluna~

Forumet er livet
hva skjer med søvnen a? har dere vanskelig for å få sove eller går det lett som en plett?
hvor mange timers søvn burde man få når man er gravid? noen som vet?
jeg sover vel i gjennomsnitt 6-7 t per natt.. er sinnsykt b-menneske, men må jo opp om morran dessverre [:'(] kunne godt ha lagt meg tidligere, men siden jeg har så lite fritid må jeg utnytte kvelden!!
har søvnen mye innvirkning på fosterets vekst?

jeg kunne ha sovet hele døgnet hadde jeg bare hatt mulighet til det[:)]

me 2! håper knøttet arver mine sovegener!

Har mye vanskligere for å sovne om kvelden, men er også MYE trøttere om dagen!! Trenger ca 1-2 timer mer søvn i døgnet, merker jeg... Sist var det helt ekstremt de siste månedene, sov ca 20 timer i døgnet! Og det er ikke tull, engang!!

Jeg sover utrolig mye. Føler ikke jeg gjør noe annet. Skulle ha pakket ned til vi skal flytte, men det har jeg ikke energi til. Bare jeg stikker laderen i stikkkontakten er jeg helt slitt ut og trenger å slappe av. Sover kanskje 10-15 timer døgnet

Søvnforskere har konkludert med at et voksent menneske trenger mellom 6 og 9 timer søvn hver natt, alt utover det er unormalt for normale, friske mennesker. Men gravide trenger mer søvn. Til vanlig trenger jeg rundt 7 1/2 time søvn, nå sover jeg glatt 1-2 timer lenger uten at det påvirker søvnmønsteret mitt negativt.

Får man for lite søvn over lang tid, så svekker det allmenntilstanden din og psyken og du kan få problemer som konsentrasjonsvansker, lavere reaksjonsevne (f.eks i trafikken) og hukommelsesvansker.

Hvis det er noen som vil lese mer om søvn så kan jeg anbefale www.sovno.no

heldig du. ikke mange som har det sånn[;)] jeg må nok verse god stå opp og ta meg av ungen min og få han på skolen,sover kjempedårlig om natten,går på do i ett sett. gleder meg til jeg kan ligge på mage igjen. strekke meg skikkelig ut.

Back
Topp