Søvnmønster?

2725020070603

Glad i forumet
Jeg lurer på om deres små søte begynner å etablere tydeligere søvnmønster nå? Både på dag og natt. Hvordan ser det i såfall ut? :)

Lille her er 8 uker straks, og det varier fremdeles litt. Men han tåler ca en drøy time våkentid før dupp. Duppene varier fra 30 min til oppunder 3 timer. Begynner å se et mønster nå i at han gjerne vil ta natt 18-19ish. Men fremdeles kan han våkne etter en time og det viste seg å være siste dupp, og ikke natt :)

8 uker her og. Ikke noe helt tydelig mønster, men det begynner å komme. Stort sett sovner hun for natta mellom kl 20 og 21. Sover da ofte i 4-5 timer hvis hun ikke er plaget med magevondt, da kan hun fort våkne hyppigere. Deretter varierer natta, men hun våkner for mat ca hver 3. time. Men vet hun har evnen til å sove mye lengre når hun ikke er sulten. Vi sliter med dårlig vektoppgang, så hun er mye sulten for tiden. Gleder meg til hun er tilbake dit at hun kan finne på å sove 6-8 timer igjen [emoji119]

Morgenen begynner i 7-8 tiden litt avhengig av om vi skal levere storebror i barnehagen eller ikke. Da dupper hun ofte i vogna på vei til og fra barnehagen. Og så har hun den siste uka hatt en lang lur på dagtid, rundt 3 timer, men tidspunktet varierer veldig. Hun er mye våken på ettermiddagen, og har kanskje bare en liten 30-45minutter mellom kl 15 og 20.

Last edited:
Her går det opp og ned etter hvor vondt i magen han har og hvor mye vond gulp som skal opp. Nettene er som regel like da, heldigvis :-)

Han sovner ofte for natten i 21-tiden. Han har da ca to matinger på natten og en i 6/7-tiden på morgenen. Noen ganger starter dagen da, noen ganger sover han en runde til og starter dagen i 10-tiden.

Dagene er veldig opp og ned. Noen ganger finner han roen selv og sover greit ila dagen, noen ganger sovner han kun i bæresjal og våkner i det jeg tar han ut. Ettermiddagene/tidlig kveld er preget av vondt, gråt og uro.

Vesla sovner stort sett mellom 19-20 tiden og sover da til 4-5tida:angelic: noen ganger våkner hun for mat, men stort sett sover hun hele natta igjennom. På dagtid sover hun lite og maks 30min sammenhengende hvis jeg er heldig.:p

Back
Topp