Søvnløs!!!

Junibaby

Betatt av forumet
Holder på å bli gal. Har de siste 3 ukene sovet minimalt. Trett når jeg legger meg, men kroppen klarer bare ikke å falle i søvn. Andre døgnet på rad hvor jeg ikke har sovet èn eneste time før jeg må stå opp igjen kl 06 for å dra på jobb. De fleste netterne får jeg maks 1-3 timer søvn, og våkner mange ganger i løpet av disse timene. Kjenner jeg begynner å bli så sliten at tårene presser på bare noen nevner navnet mitt :sad010Trodde dette var typiske "3 trimester plager". Aner ikke hva jeg skal gjøre. Prøvd typiske de typiske tingene for god søvnhygiene..

Holder på å bli gal. Har de siste 3 ukene sovet minimalt. Trett når jeg legger meg, men kroppen klarer bare ikke å falle i søvn. Andre døgnet på rad hvor jeg ikke har sovet èn eneste time før jeg må stå opp igjen kl 06 for å dra på jobb. De fleste netterne får jeg maks 1-3 timer søvn, og våkner mange ganger i løpet av disse timene. Kjenner jeg begynner å bli så sliten at tårene presser på bare noen nevner navnet mitt :sad010Trodde dette var typiske "3 trimester plager". Aner ikke hva jeg skal gjøre. Prøvd typiske de typiske tingene for god søvnhygiene..

Jeg også har sliti mye med søvn:(. Det er noe piss! Det som hjalp for meg da det var verst, var å ha det driit kaldt! For jeg var så varm! Mest varm. Så lufta jo soverommet med minus grader og gikk og la meg. Tar jo alltid litt tid uansett å sove nå. Men da gikk det etterhvert:). Har du prøvd det? Også har jeg 2 dyner. En vinterdyne, en sommerdyne og et dynetrekk som jeg bytter på hele natta hver natt:p. Går mest i de 2 tynneste variantene. Det hjalp også å stå opp en halvtime og gjerne spise noe. Da fikk kroppen min hvertfall noe å drive med å kjølte seg ned og fikk lettere sovne etterpå.

Bruker laaaaaang tid på å sovne og våkner gjerne rundt klokken 4. Husker dette fra samme tid forrige svangerskap.

Jeg også har sliti mye med søvn:(. Det er noe piss! Det som hjalp for meg da det var verst, var å ha det driit kaldt! For jeg var så varm! Mest varm. Så lufta jo soverommet med minus grader og gikk og la meg. Tar jo alltid litt tid uansett å sove nå. Men da gikk det etterhvert:). Har du prøvd det? Også har jeg 2 dyner. En vinterdyne, en sommerdyne og et dynetrekk som jeg bytter på hele natta hver natt:p. Går mest i de 2 tynneste variantene. Det hjalp også å stå opp en halvtime og gjerne spise noe. Da fikk kroppen min hvertfall noe å drive med å kjølte seg ned og fikk lettere sovne etterpå.
Åh, jeg er faktisk alltid kald og fryser hele tida omtrent. Men så bor jeg oppe i kalde nord. Det er bare akkurat som om kroppen ikke klarer å falle i søvn. Er trøtt og sliten, men klarer bare ikke å sovne. Å hvis jeg sovner så våkner jeg en million gang, blir gal. Fungerer dårlig i 100% jobb som sykepleier..

Åhh. Hvordan skal man fungere i hverdagen? Føler meg bare som en sur, trøtt kjærring :sour:
Jeg har vært sykemeldt da pga kvalme og kynnere, men skal vel tilbake i jobb nå. Kan ikke si jeg gleder meg.

Huff! Høres grusomt ut. Du har jo sannsynligvis en stressende jobb som krever mye av deg også... Jeg hadde ringt legen. Høres ut som du trenger gradert sykemelding/tilrettelegging.

Åh, jeg er faktisk alltid kald og fryser hele tida omtrent. Men så bor jeg oppe i kalde nord. Det er bare akkurat som om kroppen ikke klarer å falle i søvn. Er trøtt og sliten, men klarer bare ikke å sovne. Å hvis jeg sovner så våkner jeg en million gang, blir gal. Fungerer dårlig i 100% jobb som sykepleier..

Uff ser den:(. Hva med å fyre opp skikkelig? Ta på sokker, ta en varm dusj, drikke te... og høre på ocean sleeping sounds eller regnelyder på spotify :p :)

Jeg sliter selv ekstrem mye med søvn. I går sov jeg typ 1 time før jeg måtte oppe for jobb og nå er klokken snart 3 og jeg er langt fra å få sove :( jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor...håper det gir seg snart!

Det høres jo helt grusomt ut! Jeg har problemer med å sove nok i forbindelse med nattevakter, men jeg sover helt fint til vanlig.

Sliter veldig med søvn selv, mest fordi jeg ikke finner en god liggestilling.. Bare blir liggende å vri meg.

Det er grusomt. Jeg bruker laaaang tid på å sovne, etter endelig ha finni stillinga, sover ikke mer enn 2 t i strekk og alltid våken før 6 om morran... Nå er jeg sykemeldt i 2 uker. Du kan nok ha godt av litt pause du også nå, noe gradert sykemelding en liten stund til du er på bena igjen?:)

Høres veldig likt ut som her. Slik hadde jeg i de to andre svangerskapene. Har nok noe med st kroppen og hodet forbereder seg på lite søvn med baby i hus :) var ikke så stor overgang, og nesten litt enklere når babyen kom Hehe

Ble sykemeldt i 2 uker, og fikk beskjed om ingen nattjobbing lengre. Legen så for seg gradert sykemelding etter disse to ukene. Pjuh.. Nå kan jeg sove nårtid som helst på døgnet. Det gjør hvertfall det hele litt mindre stressende. Har bare sovet 4 timer de siste 3 døgnene!!

Ble sykemeldt i 2 uker, og fikk beskjed om ingen nattjobbing lengre. Legen så for seg gradert sykemelding etter disse to ukene. Pjuh.. Nå kan jeg sove nårtid som helst på døgnet. Det gjør hvertfall det hele litt mindre stressende. Har bare sovet 4 timer de siste 3 døgnene!!

Godt å lese :) Kjempefint at du møter forståelse (skulle bare mangle).

Natten er et mareritt :/ sovner relativt fort , men våkner hele tiden av dobesøk, drømmer, tanker eller vond liggestilling .. Blæ

Søvnløs her også:( går til sengs å er kjempe trøtt, sover 1-2 timer så lys våken igjen. Irriterende! Så nå blir jeg sikkert å ligge å vri meg i 3 timer før det er opp kl 06 for å dra på jobb:(

Man kan bli gal, så lurt med sykemelding ❤️

Lite søvn her også. Sovner gjerne fort fordi jeg er så utrolig trøtt og sliten, men våkner gjerne etter 2-3 timer og etter det blir det å ligge å vri seg og duppe av andre gang i blant. Har en times kjøring en vei til jobb. Så merker at det begynner å slite på veldig, spesielt daed lite søvn. Jordmor jeg snakka med sa at jeg har krav på svangerspenger siden jeg må kjøre så langt. Så vurderer å gå ned i stilling så kroppen har tid til å få tilbake energi midt i uka også og ikke bare i helga :/

Back
Topp