Søvnløs

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Blæh! Første dagen på flere uker at jeg ikke har sovet på dagtid, og nå får jeg ikke sove likevel :(

Begynte å tenke på barnerommet, nemlig. Vi snakka om skap, og har egentlig bestemt oss for å bytte til høyere stammer, men han er ikke så veldig gira, for da må vi sage i det ene.

Og så tenkte jeg på de andre tingene vi trenger når vi skal gjøre om. Og at jeg ønsker meg leandervugge. Begynte å kikke på IKEA og Finn. Det kommer ikke til å koste all verden (kanskje 5000,-), men det vil koste. Og da får jeg så dårlig samvittighet. For han HATER å bruke penger. Og jeg liker å ha gode systemer, men tenker også at vi har kjøpt flere gode systemer som ikke har holdt i lengden, og endt opp med å selge til halv pris, eller gi bort. Og er det egentlig vits i å bruke penger på å bytte ut garderobeskapet når vi kanskje bare skal bo her i 3-4 år... Så jeg vil ikke kaste bort penger jeg heller... Og trenger vi det egentlig virkelig virkelig? Eller er jeg bare bortkjemt? Kan jeg finne en billigere og/eller enklere løsning? Kan jeg klare meg uten? Kan babyen bo i en skuff?

Ikke så lett! Sliter litt selv med noe ikke så langt fra det, ønsker å bytte ut vognen og barnestolen vi allerede har...
Tror det går bra om ungen må sove i en skuff, men det er vel ikke helt nødvendig :P
Besteforeldrene mine hadde litt trange kår da de fikk far min, så hans første babyseng var egentlig en trekasse, tror det var en appelsinkasse, og det gikk jo bra det ;)

Haha, kjenner litt igjen dette dilemmaet. Hadde også sykt lyst på Leandervugge, så på brukte og nye. Dessverre var jeg dum nok til å Google erfaringer om denne vuggen og dessverre sa flere at de ikke fikk brukt vuggen mer enn noen få ganger. Og den vuggen passer ikke så mange mnd før ungen er for stor. Heldigvis fikk jeg høre om slektsvuggen vi kunne låne i stedet, jeg hater å investere i ting som ikke blir brukt skikkelig :p Men lekre er dem, for all del :)

Skal se på "ny" vogn i dag :) problemet med stolen er vel at vi fikk en gratis, men jeg har veldig lyst på en hvit Stokke tripp trapp stol (som alle andre), men jeg har ikke lyst å betale 1549kr for den. Synes det er i prinsippet for dyrt for en barnestol, trenger dessuten ekstra utstyr som også koster til. Men ma'en vil ikke pusse og male en stol, da vil han eller betale for en ny. Hadde jeg ikke vært gravid så kunne jeg ha malt den selv, men oljemaling er jo ikke så bra for gravide og det hjelper ikke med maske heller siden avdampingene trekkes også inn i huden. Dilemma, dilemma :P

Har seng, stol og alt slikt. Det går mest på hva vi skal gjøre med ting og møbler vi har, men som vi egentlig ikke har plass til når barnemøblene må på plass.

Har lyst på leandervugge også fordi da kan jeg ha han ved siden av meg og vugge i søvn. Er ikke plass til noe annet ved siden av senga vår.

Og så er det bare tusen småting vi må bestemme oss for, om vi skal selge den store kommoden som vi strengt tatt ikke har plass til, eller om vi skal skifte ut garderobestammene. Begge eller bare den ene? Osv osv. Ingen konkrete ting, det er egentlig det som stresser mest.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp