Søvnløs....

Elliemor

Blir kjent med forumet
Flere som sliter med søvnløse netter? Den siste uka har jeg nesten ikke fått sovet noen ting - ihvertfall ikke noe som kan kalles sammenhengende eller god søvn. Sover kanskje 1, max 2, timer og så er det å sitte våken i senga i en time eller to, før jeg kanskje får en times søvn til... Helt ufattelig slitsomt og irriterende. Jeg finner liksom ingen sovestilling som funker, nesen er potte tett, og beina og bekkenet verker.... Jeg kommer jo til å være utslitt, utmattet og fullstendig tappet for krefter FØR fødselen! Jeg forsøker å sove litt på dagtid da, men det blir liksom ikke det samme...
Noen av dere andre som får lite søvn, og hva gjør dere for å få sove?
 
sliter litt med å såve her også! ikke noe kjekt... kynnere kommer alltid på natten pluss at jeg må tisse hvert 10'ende minutt!! kramper i ben og ei lita jente som er lys våken i magen når jeg skal såve hjelper ikke særlig heller! vi får trøste oss med at vi snart er ved mål:) tror ikke d er så mye å gjøre med det desverre:( men kroppen din kommer til å gjøre deg så klar som mulig til fødselen så tror ikke du trenger å bekymre deg over det... har jo hørt om de som får ekstra mye energi før fødsel, nesten som at kroppen har satt litt overskudd til sides og spart det til den kommende dagen:) vet det er slitsomt nå, men ordner seg nok:) viss det plager deg veeeldig ville jeg snakt med lege/jordmor... kanskje de har noen gode råd å gi deg:) masse lykke til uanz:) snart får vi se de herlige som holder oss våkne om natta:):):)
 
Jeg sover ikke så godt om dagen jeg heller. Er heldigvis bare oppe å tisser maks 1 gang hver natt, men om jeg da åpner øynene iløpet av toalettbesøket eller veien til og fra så får jeg ikke sove på 1-2 timer etterpå. Det kan bli litt vanskelig noen ganger å gå på do i blinde he he :p Jeg våkner også for å snu meg, det er noe jeg ikke har klart å gjøre i søvne på en stund.

Ellers så er jeg veldig plaget av at samboeren snorker om dagen. Det har ikke plaget meg så mye før, men nå våkner jeg hver gang han begynner.

En vennine av meg sa det at etter at hu hadde født så selv om hu sov mindre så var det mer kvalitetssøvn, at hu sov bedre og det gleder jeg meg til he he.
 
Samme problemet her. Merker også veldig lett samboers snorking og bevegelser. jeg blir fryktelig irritert og sint. Har kastet han inn på gjesterommet ett par ganger allerede, huff får dårlig samvittighet dagen etterpå, men er faktisk bedre for meg og sove alene. Selvom det ikke er noen god søvn med tanke på toalettbesøk x antall ganger hver natt..

bra jeg har en tålmodig samboer hvertfall!:)) og at det ikke er så lenge igjen!:D
 
Jeg sliter også periodevis med søvnen, men hadde det verst mellom uke 27 og 30. Da var det ikke engang en spesiell grunn til at jeg var søvnløs - verken noe som gjorde vondt eller det at jeg måtte på do. Bare våknet og fikk ikke sove igjen. Dessuten våknet jeg av absolutt alle lyder, deriblant den forb***** søppelbilen som kommer tre ganger i uken på et utrolig lite gunstig tidspunkt:angry1
Har heldigvis blitt bedre nå, selv om jeg av og til ikke sover godt i det hele tatt. Usammenhengende og lett søvn er ikke noe gøy. Våkner ofte at jeg må på do sånn i 03-tiden, men ofte er jeg for trøtt til å gidde å stå opp, eller så gjør det vondt å snu seg, så jeg bare overser det. Da kan jeg love at blæra er forbanna når jeg står opp sånn i 0730-tiden!!
Men da har jeg i det minste ikke stått opp for å ligge søvnløs og vri meg en time i etterkant. Pest eller kolera, det der.....
 
Sliter med det samme, vondt i bekkenet og vondt nederst i magen.. Og disse utallige toalettbesøkene gjer at nattesøvnen blir minimal fortida.. godt det kun er 3 veker igjen for min del ;-)
 
Flere som sliter med søvnløse netter? Den siste uka har jeg nesten ikke fått sovet noen ting - ihvertfall ikke noe som kan kalles sammenhengende eller god søvn. Sover kanskje 1, max 2, timer og så er det å sitte våken i senga i en time eller to, før jeg kanskje får en times søvn til... Helt ufattelig slitsomt og irriterende. Jeg finner liksom ingen sovestilling som funker, nesen er potte tett, og beina og bekkenet verker.... Jeg kommer jo til å være utslitt, utmattet og fullstendig tappet for krefter FØR fødselen! Jeg forsøker å sove litt på dagtid da, men det blir liksom ikke det samme...
Noen av dere andre som får lite søvn, og hva gjør dere for å få sove?

ja, sliter her og. er SÅ sliten, og det før fødselen:/ halsbrann, bekken, tissing osv.
 
åhh, blir gal. sovna hall ett, ett, vært flere ganger på do etter d, hatt mareritt nå, våkna så klart av det. kunne like godt vært mårra, så kunne stått opp.
 
Huff ja, jeg trodde jeg var søvnløs for noen uker siden, men det er jo ingenting iforhold til hvordan det er nå :p Trøtt blir jeg ofte ikke før 2-3 tiden på natta og sover da somregel ikke mer enn 4-5 timer og iløpet av de timene så våkner jeg ganske ofte. Sover litt på dagen da for å ta igjen litt søvn, men da er det lyst ute og da sliter jeg med å sove pga det he he. Huff skal bli godt å få ut lillegutt så kanskje det blir litt mer kvalitet på søvnen selv om det da sansynelighvis blir enda mindere av den :p
 
Back
Topp